چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / فرهنگی / اتمام فاز نخست مرمت و احیا باغ و عمارت کلانتر تبریز در مرداد ۹۷
اتمام فاز نخست مرمت و احیا باغ و عمارت کلانتر تبریز در مرداد ۹۷

باغ و عمارت کلانتر تبریز

اتمام فاز نخست مرمت و احیا باغ و عمارت کلانتر تبریز در مرداد ۹۷

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اتمام فاز نخست مرمت و احیای «باغ و عمارت کلانتر تبریز» در مرداد 97 خبر داد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اتمام فاز نخست مرمت و احیای «باغ و عمارت کلانتر تبریز» در مرداد ۹۷ خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «مرتضی آبدار» اظهار کرد: طبق برنامه ارائه شده عملیات مرمت و احیای باغ و عمارت تاریخی ثبتی «کلانتر تبریز» از سوی این اداره‌کل در آذرماه سال گذشته، این عملیات از اواسط خرداد ماه سال ۹۷ با سبک سازی پشت بام، آواربرداری و خاکبرداری و پی گردی اطراف بنا آغاز شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: در این فصل از عملیات حفاظت و مرمت خانه تاریخی کلانتر، خاکبرداری و پی گردی ضلع شمالی بنا و ساخت دوباره آن، استحکام‌بخشی ایوان‌ها، گچ‌بری‌ها و دیوارهای دور تا دور بنا در راستای برنامه‌های تیم عملیاتی و نظارتی اداره‌کل میراث فرهنگی استان قرار گرفته است.

آبدار گفت: عملیات حفاظت و احیا خانه کلانتر تبریز طبق برنامه‌ریزی‌ها و با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان تا مرداد ماه ادامه دارد، پس از اتمام فصل نخست، اقدامات لازم برای اجرای فصل بعدی و تکمیل عملیات براساس اعطای کاربری مناسب این بنا توسط اداره‌کل آموزش و پرورش استان، انجام خواهد شد.

مجموعه بزرگ «باغ و عمارت کلانتر» با مساحت ۶۵۵۰ متر مربع در شمال‌شرقی شهر تبریز، محله قدیمی باغمیشه قرار گرفته است. این اثر منحصر به فرد که متعلق به دوران قاجار(سال ۱۳۱۱ ه ق ) می‌باشد، در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۸۲ با شماره ثبت ۹۷۱۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و تحت حفاظت سازمان میراث فرهنگی می‌باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۴۶ درصدی مخاطبان نوروزی سینما

به گزارش کسب و کار نیوز ، با توجه به آمارهای رسمی ثبت شده در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.