صفحه اصلی / اجتماعی / حوادث و انتظامی / آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع کارگاهی
آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع کارگاهی

آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع کارگاهی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی در سه سوله مجاورت یکدیگر به وسعت ۱۰۰۰ متر در یک شهرک صنعتی خبر داد.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، جلال ملکی در مورد آتش‌سوزی گسترده در یک مجتمع کارگاهی اظهارکرد: ساعت ۱:۵۴ بامداد امروز آتش‌سوزی در این مجتمع کارگاهی که در شهرکت صنعتی توتک در جاده خاوران قرار داشت به سامانه ۱۲۵ اعلام شد و با توجه به کثرت تماس‌ها از سوی مردم، ۵ ایستگاه آتش‌نشانی با چند تانکر آب به محل اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه در این کجتمع سه سوله دچار حریق شدند افزود: این سوله‌ها که در مجاورت یکدیگر بودند ۱۰۰۰ متر وسعت داشتند که بخش‌هایی از هر کدام از آنها به صورت مسقف و با سقف‌های شیروانی نا ایمن بود. یکی از این سوله‌ها کاربری تولید اجاق گاز داشت که به صورت دو طبقه بود. در طبقه دوم این سوله مقدار زیادی کارتن نگه‌داری می‌شد و در طبقه پایین نیز مواد شیمیایی مانند تینر وجود داشت. همچنین در بخش روباز نیز اجناس تولید شده، مقدار زیادی کارتن و همینطور سیلندرهای گاز وجود داشت که به صورت نا ایمن نگه‌داری می‌شد. در سوله کناری نیز یک کارگاه چوب‌بری و نجاری قرار داشت که حجم زیادی از چوب و تخته‌های آماده‌ شده نگه‌داری می‌شد. سوله سوم نیز انبار نگه‌داری خودروهای اسقاطی بود.

وی افزود: وقتی که آتش‌نشانان به محل رسیدند بخش‌هایی از هر کدام از این سوله‌ها به خصوص در قسمت مسقف در حال گسترش بود و با توجه به وجود سیلندرها در یکی از سوله‌ها خطر انفجار و گسترش آتش وجود داشت. آتش‌نشانان همزمان از چند جهت عملیات را آغاز کردند و موفق شدند بخشی که سیلندرها که در آن قرار داشت را جداسازی و از رسیدن آتش به آن جلوگیری کنند.

ملکی با اشاره به اینکه این حادثه مصدومیت و تلفات جانی نداشت عنوان کرد: ۱۰ نفر از کارگرانی که آنجا کار می‌کردند به سلامت خارج شدند و تنها یکی دو نفر از آنها دچار دودگرفتگی جزئی شدند. در نهایت آتش‌نشانان موفق به خاموش کردن آتش‌ شدند و پس از لکه‌گیری در ساعت ۷:۳۲ محل تحویل مالکان و عوامل انتظامی شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

ثبت تردد ۵۳۰ میلیون مسافر جاده‌ای/ ۸۲۸ فوتی در سفرهای نوروزی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سردار کمال هادیان‌فر معاون حمل و نقل وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.