صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / چین: هیچ مدرکی دال بر حمله صوتی علیه آمریکایی‌ها پیدا نشده است
چین: هیچ مدرکی دال بر حمله صوتی علیه آمریکایی‌ها پیدا نشده است

چین: هیچ مدرکی دال بر حمله صوتی علیه آمریکایی‌ها پیدا نشده است

وزارت امور خارجه چین امروز دوشنبه بار دیگر بر آمادگی پکن برای همکاری بر سر حمله صوتی ادعایی از سوی کارمندان دیپلماتیک آمریکا در صورت کشف جزئیات آن تاکید کرد.

پرچم چین و آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید کرد: مقام‌های چینی مرتبط، تحقیقات جامعی را آغاز کردند و نتایج آن را به اطلاع طرف آمریکایی رساندند. بار دیگر تاکید می‌کنم تا بدین لحظه هیچ دلیل یا ردی وجود ندارد که اوضاع را آنطور که طرف آمریکایی می‌گوید، نشان دهد.

این اظهارات پس از گزارش روز یکشنبه نیویورک تایمز منتشر شد. طبق آن، به دنبال شکایت یک عضو کنسولگری آمریکا در گوآنگژو از حس صدا یا فشار غیر عادی، ۱۱ دیپلمات آمریکایی از چین خارج شدند. هشت تن از دیپلمات‌ها از گوآنگژو، دو تن از کنسولگری شانگهای و یکی از سفارتخانه آمریکا در پکن بوده است.

این سخنگو همچنین بر آمادگی پکن برای حفظ تماس‌ها با همکاران آمریکایی در این باره تاکید کرد. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره این مساله گفت، حادثه مذکور همان نشانه‌های پزشکی را داشت که قبلا در کوبا رخ داده بود. دولت کوبا اما هرگونه مشارکت در این حادثه را رد کرد و تحقیقاتی به جریان انداخت. با این حال‌ پس از تحقیقات هیچ مدرکی در اثبات این ادعاها پیدا نشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

شبکه مناطق آزاد مشترک در سازمان شانگهای ایجاد شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد مخبر پنجشنبه ۱۴ تیر در بیست و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.