صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / مجموعه خیام و عطار در ۵۰ سال اخیر دست نخورده است
مجموعه خیام و عطار در ۵۰ سال اخیر دست نخورده است

مجموعه خیام و عطار در ۵۰ سال اخیر دست نخورده است

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: از ۵۰ سال قبل تا کنون مجموعه خیام و عطار تقریبا به همین شکلی که امروز هست، بوده و عملا توسعه زیادی پیدا نکرده است.

مقبره خیام

به گزارش کسب و کار نیوز، گرمابی در نشستی که امروز در سالن شهید عابد فرمانداری نیشابور برگزار شد؛ حمید گرمابی عنوان  کرد: از ۵۰ سال قبل تا کنون مجموعه خیام و عطار با توجه به این که از پر بازدید ترین مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی در کشور هستند، تقریبا به همین شکلی که امروز هست، بوده و عملا توسعه زیادی پیدا نکرده است.

وی افزود: شاید یکی از دلایل، این است که عواید به دست آمده از این مجموعه‌ها مستقیما به خزانه واریز می‌شود. درخواست دارم که این مجموعه‌ها به صورت هیات امنایی اداره شود. اعضای آن طبق صحبت‌های اولیه‌ای که انجام شده تعدادی از چهره‌های ملی و نیشابوری هستند و تعدادی از اعضای حقوقی که کمکی خواهند بود در جهت توسعه این مجموعه‌ها با درآمدی که از خودشان حاصل می‌شود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه بیان کرد: نیشابور شخصیت‌های بزرگی دارد که شاید دنیا به واسطه آن‌ها این شهرستان را می شناسد؛ از جمله خیام، عطار و… ما نیازمند بنیادی ملی هستیم به نام خیام و عطار و یا هر اسم مناسب‌تری که بتوان روی این بنیاد گذاشت؛ این ظرفیتی است که اگر بتوانیم از آن استفاده کنیم هم برای منطقه و هم برای کشور بسیار مطلوب است.

گرمابی تصریح کرد: امیدواریم با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس روز ورود امام رضا به نیشابور را به عنوان یک روز ملی ثبت کنیم و به نام روز خراسان و یا نام بهتری برای آن در نظر بگیریم.
انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.