صفحه اصلی / فرهنگی / «رمان اسطوره‌ای»، «موش و گربه» و «هنر خوب زندگی کردن»
«رمان اسطوره‌ای»، «موش و گربه» و «هنر خوب زندگی کردن»

در قالب ۳ کتاب منتشر شد

«رمان اسطوره‌ای»، «موش و گربه» و «هنر خوب زندگی کردن»

«رمان اسطوره‌ای» نوشته سیدعلی قاسم‌زاده و سعید بزرگ‌ بیگدلی به همراه چاپ جدید ترجمه «هنر خوب زندگی کردن» نوشته رولف دوبلی و «موش و گربه به روایت عبید» نوشته بزرگمهر حسین‌پور منتشر شد.

«رمان اسطوره‌ای» نوشته سیدعلی قاسم‌زاده و سعید بزرگ‌ بیگدلی به همراه چاپ جدید ترجمه «هنر خوب زندگی کردن» نوشته رولف دوبلی و «موش و گربه به روایت عبید» نوشته بزرگمهر حسین‌پور منتشر شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، کتاب «رمان اسطوره‌ای: نقد و تحلیل جریان اسطوه‌گرایی در رمان فارسی» نوشته سیدعلی قاسم‌زاده و سعید بزرگ بیگدلی در ۳۸۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۳۸ هزار تومان در نشر چشمه منتشر شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: سخن گفتن از رمان‌های اسطوره‌ای همانند رمان‌های تاریخی، ترکیبی پارادوکسیکال به نظر می‌رسد؛ زیرا رمان، ژانر دنیای جدید و مختص جهان‌نگری انسان مدرن است؛ انسانی که به تناسب اتکا بر خردگرایی افراطی و تجربه‌محوری، به طرد دنیای ماورای طبیعی و مافوق بشری روی آورده است. رمان اسطوره‌ای- که حاصل انعکاس اسطوره در روساخت و ژرف‌ساخت رمان است – پاسخ‌گوی سوالاتی است که همواره به دنبال کشف رابطه فرهنگ شفاهی و نظام زیباشناختی و معناپردازی اسطوره‌ها با گفتمان‌های امروزی در عرصه داستان‌هاست و تحلیل رمان اسطوره‌ای نشان می‌دهد که چگونه در رمان بازنمایی می‌شود و چگونه و چرا رمان، اسطوره‌ را تکیه‌گاه پردازش معنا و پیام خود می‌کند.

همچنین چاپ پنجم کتاب «هنر خوب زندگی کردن» نوشته رولف دوبلی با ترجمه عادل فردوسی‌پور، بهزاد توکلی و علی شهروز در ۲۴۹ صفحه با شمارگان ۲۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۸ هزار تومان در نشر یادشده عرضه شده است.

در پشت جلد کتاب نوشته شده است: در کتاب «هنر خوب زندگی کردن» با پنجاه و دو میان‌بُر ذهنی آشنا می‌شوید تا با کمک آن‌ها تصمیمات بهتر و هوشمندانه‌تری بگیرید. شناخت این ابزارها شاید نتواند یک زندگی خوب را برای‌تان تضمین کند، اما مسیرتان را برای رسیدن به آن همواره‌تر می‌کند.

«رولف دوبلی قلمی رسا، هوشمند و متقاعدکننده دارد.» (گرهارد شرودر، صدر اعظم سابق آلمان)

«رولف دوبلی این استعداد را دارد که بهترین ایده‌های دنیا را دست‌چین کند. همانند کتاب «هنر شفاف اندیشیدن»، در «هنر خوب زندگی‌ کردن» نیز چنین کرده است.» (جاناتان هایت، نویسنده کتاب «ذهن درست‌کار»، پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز)

«دوبلی با شوخ‌طبعی، ظرافت و نکته‌بینی، هنر و علم را در مسیر رسیدن به عقلانیت با یکدیگر همراه می‌کند.» (جاشوا گرین، استاد روان‌شناسی دانشگاه هاروارد)

دیگر کتاب تجدیدچاپی نشر چشمه، کتاب «موش‌ و گربه به روایت عبید» نوشته بزرگمهر حسین‌پور است که در ۱۲۳ مصور با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۲هزار تومان راهی بازار شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: بخوانم من برایت داستانی

اگه عقلت رسه تو کف بمانی

ای رفیق عاقل و دانا

قصه موش و گربه برخوانا

از قضای فلک یکی گربه

بود چون اژدها بر کرمانا

شکمش طبل و سینه‌اش پروتز

شیردم و پلنگ چنگالا

رفت روزی به سوی انباری

از برای شکار موشانا

پشت یک بت شراب خزید

همچو دزدی که در خیابانا

ناگهان موشکی ز سولاخی

سوی شیشه بشد چون دیوانا

سربطری گذاشت و هِی نوشید

مست شد عینهو فیلمانا

همچنین مطالعه کنید:

آغاز «کتاب‌بازی» در ماه رمضان برای بچه‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع ماه مبارک رمضان، «فیلیمومدرسه» محتوای تازه خود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.