صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / تصویب ۶٫۷ میلیارد دلار بودجه برای ماموریت‌های صلحبانی سازمان ملل
تصویب ۶٫۷ میلیارد دلار بودجه برای ماموریت‌های صلحبانی سازمان ملل

تصویب ۶٫۷ میلیارد دلار بودجه برای ماموریت‌های صلحبانی سازمان ملل

به گفته منابع دیپلماتیک، کشورهای عضو سازمان ملل با بودجه 6.7 میلیارد دلاری برای ماموریت صلحبانی این سازمان موافقت کردند.

هیئت صلح‌بانی در کنگو

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو منبع آگاه دیپلماتیک در سازمان ملل اظهار کردند که توافقی برای تخصیص بودجه ۶٫۶۸۹ میلیارد دلاری برای عملیات حفاظت از صلح صورت گرفته است.

این مبلغ حدود ۱۲۲ میلیون دلار کمتر از بودجه پیشنهادی هیئت کارشناسان و حدود ۶۰ میلیون دلار کمتر از بودجه سال گذشته این بخش است.

بودجه سال گذشته حفاظت از صلح در ابتدا ۶٫۸ میلیارد دلار بود که در ماه دسامبر ۵۰۰ میلیون دلار دیگر برای ماموریت‌های هایتی و دارفور به آن اضافه شد.

سازمان ملل هم‌اکنون حدود ۱۰۰ هزار نیروی حافظ صلح دارد که در ۱۴ ماموریت فعال در سراسر جهان مشغول فعالیت هستند.

مهم‌ترین و هزینه‌برترین ماموریت‌های حافظان صلح سازمان ملل مربوط به سودان جنوبی، جمهوری دموکراتیک کنگو و مالی است که هزینه هر کدام از این ماموریت‌ها سالانه بیش از ۱ میلیارد دلار است.

در بودجه سال گذشته این بخش، آمریکا با ۲۸٫۵ درصد، چین با ۱۰٫۳ درصد و ژاپن با ۹٫۷ درصد به ترتیب بیشترین مشارکت را در تامین این بودجه داشته‌اند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل اما در ماه مارس اظهار کرد که سایر کشورها نیز باید مشارکت خود را در تامین این بودجه افزایش دهند و سهم بیشتری از آن را پرداخت کنند. وی همچنین تصریح کرد که واشنگتن مشارکت خود را در این امر به ۲۵ درصد کاهش می‌دهد.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با کاهش مشارکت‌های مالی خود در نهادهای بین‌المللی و تحت فشار قرار دادن سازمان ملل برای اصلاحاتی به منظور صرفه جویی در هزینه‌ها، موضعی سختگیرنه را در خصوص سازمان ملل اتخاذ کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آغاز به کار اجلاس رسمی بانک توسعه اسلامی در ریاض با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی/مذاکره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

به گزارش کسب و کار نیوز ، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.