صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / افزایش تولید عربستان، قیمت نفت را به طور چشمگیری کاهش داد
افزایش تولید عربستان، قیمت نفت را به طور چشمگیری کاهش داد

افزایش تولید عربستان، قیمت نفت را به طور چشمگیری کاهش داد

بررسی قیمت های نفت در صبح روز دوشنبه ( امروز ) نشان داد که نسبت به روز جمعه هشتم تیر، بیش از یک درصد کاهش نشان می دهد که افزایش تولید نفت عربستان و بروز نشانه های کاهش نرخ رشد اقتصادی آسیا که از کاهش تقاضای نفت در آینده خبر می دهد، عامل این کاهش محسوب می شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز انگلیس، قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعت ۳:۱۶ بامداد امروز به وقت گرینویچ در بازار لندن با یک دلار و هفت سنت یا ۱٫۳۵ درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به ۷۸ دلار و ۱۶ سنت در هر بشکه رسید.
نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۹۴ سنت یا ۱٫۳ درصد کاهش نسبت به آخرین قیمت جمعه گذشته به بهای ۷۳ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه معامله شد.
دونالد ترامپ شنبه گذشته در صفحه توییتر خود نوشت که «ملک سلمان بن عبدالعزیز ال سعود» با افزایش تولید نفت موافقت کرده است، اما کاخ سفید سپس با اعلام این نقل قول از ملک سلمان که «کشور ما ( عربستان ) می تواند در صورت نیاز تولید نفت را افزایش دهد»، اظهارات رئیس جمهوری را پس گرفت.
تولید نفت عربستان سعودی از ماه مه (۱۱اردیبهشت تا ۱۰خرداد) روزانه ۷۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به حدود ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز رسید که بالاترین رکورد ثبت شده از نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ آبان تا ۹ آذر ۱۳۹۵) است.
رویترز، این حجم تولید را فراتر از مقداری دانست که برای جبران اختلالات عرضه نفت در سراسر جهان به ویژه در کشورهای عضو اوپک لازم است.
قطب های اقتصادی بزرگ آسیا مانند چین، ژاپن و کره جنوبی در بحبوحه تشدید نبرد تجاری با آمریکا، کاهش نرخ رشد سفارش صادرات کالا در ماه ژوئن (۱۱خرداد تا ۹ تیر) را ثبت کردند.
اقتصام** ۱۰۶۳ ** ۱۵۵۹

همچنین مطالعه کنید:

امضای بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه‌ اخیر/افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت با توسعه ۶ میدان نفتی

به گزارش کسب و کار نیوز، قرارداد توسعه ۶ میدان نفتی کشور به ارزش بیش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.