صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / ادعای تازه متخصص طب پیشگیری درباره گردشگری
ادعای تازه متخصص طب پیشگیری درباره گردشگری

ادعای تازه متخصص طب پیشگیری درباره گردشگری

عوامل برنامه «طبیب»، روز یکشنبه 10 تیرماه 97 را تا مدت‌ها فراموش نخواهند کرد. «طبیب» در این روز پربیننده‌ترین روز خودش را سپری کرد.

حاشیه‌های برنامه هفته گذشته‌اش با حضو دکتر عبدالوهاب قاضی درباره تعریف جدید از گردشگری، توجه اکثر مردم را به این برنامه جلب کرده بود. جمعه و شنبه خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه دکتر قاضی قرار است روز یکشنبه به این برنامه بیاید و از حرف‌های هفته گذشته‌اش دفاع کند.

برای کسانی که مخاطب این برنامه هم نبودند جالب بود که ببینند آقای دکتر چگونه از حرف‌های جنجالی‌اش دفاع خواهد کرد. وی هفته گذشته گفته بود: «گردشگری از خودمان و از تغییر محیط اطرافمان شروع می‌شود و یا اینکه به رنگ‌ها توجه کنیم و اگر تا به حال از سطل آشغال سیاه رنگ استفاده می‌کرده‌ایم حالا از یک سطل اشغال قرمز و زیبا استفاده کنیم و یا به پارک‌ها و شهرهای اطراف برویم.»

**پاسخ دکتر
عوامل برنامه «طبیب» هم که متوجه احتمال اقبال بالای عمومی شده بودند، آخرین بخش برنامه را به حضور دکتر قاضی اختصاص دادند. مجری برنامه با اشاره به حاشیه‌هایی که در رسانه‌ها و فضای مجازی ایجاد شده بود از سوء تفاهم برخی اهالی رسانه گفت و تصریح کرد که آقای دکتر قاضی متخصص طب پیشگیری است نه گردشگری.

دکتر عبدالوهاب قاضی با بیان اینکه «طب پیشگیری روی سه محور تغذیه، سبک زندگی و تأثیر اعصاب و روان بر جسم متمرکز است»، گفت: من درباره تأثیر اعصاب و روان بر جسم صحبت کردم. می‌خواستم ترم جدیدی از گردشگری را تعریف کنم. گردشگری تنها به این معنی نیست که ما باید حتما سفر به خارج از کشور داشته باشیم بلکه گردشگری می‌تواند این باشد که اگر همیشه در یک بخشی از منزل غذا می‌خوردیم حالا می‌توانیم جای میز ناهارخوری را تغییر داده و جای دیگری بنشینیم. درواقع گردشگری از درون شروع می‌شود و به بیرون می‌رسد.

مجری برنامه در این لحظه از آقای دکتر قاضی خواست که درباره ترم گردشگری توضیح دهد که این اتفاق تا انتهای برنامه رخ نداد.دکتر قاضی ادامه داد: منظورم این بود که ما اگر به دورترین نقطه دنیا هم برویم می‌خواهیم با حواس پنج‌گانه‌مان تجربه‌گر باشیم. اما اگر همین حواس پنج‌گانه را در خانه خود با امکاناتی که داریم تمرین نکنیم؛ اگر به دورترین نقطه هم برویم به همان اندازه از آن مکان درک خواهیم داشت که از خانه خود درک داریم. پس هر اندازه در خانه رفتارهای عادت‌گونه را کنار بگذاریم در سفرهای دور هم می‌توانیم لذت ببریم.

وقتی مجری برنامه از او خواست که توضیح دهد چقدر این نظریه در دنیا شناخته شده و قابل اثبات است، قاضی گفت: من می‌توانم مقاله‌هایی که در این باره نوشته شده را در اختیار مخاطبان قراردهم.

گزارش از سید مهدی موسوی تبار

**اداره کل اخبار چندرسانه ای**ایرناپلاس**

همچنین مطالعه کنید:

چطور «نون خ» دومین سریال پرتداوم صداوسیما شد؟

به گزارش کسب و کار نیوز ، مجموعه تلویزیونی «نون خ» که این روزها فصل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.