سه شنبه , ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / آب شرب اصفهان با سامانه تله‌متری، عادلانه توزیع می‌شود
آب شرب اصفهان با سامانه تله‌متری، عادلانه توزیع می‌شود

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان:

آب شرب اصفهان با سامانه تله‌متری، عادلانه توزیع می‌شود

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان گفت: اکنون آبرسانی به 56 شهر از طریق سامانه تله متری مدیریت می شود تا میان همه شهرها آب عادلانه توزیع شود این در حالی است که امسال آبفا توجه ویژه ای به عدالت توزیع آب شرب بین مشترکان داشته است.

کاهش سطح آب سد زاینده رود

به گزارش کسب و کار نیوز و به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، ناصر اکبری با بیان اینکه در شرکت آبفا استان برخورداری زیرساخت تله متری باعث شده تا سهم آب توزیعی در هرساعت میان شهرها و نقاط مختلف شهر در شبانه روز مشخص باشد، تاکید کرد: امسال کاملا به این موضوع توجه داشته ایم. 

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به اینکه زیرساخت های اساسی تله متری در شهر اصفهان و سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ ایجاد شده است، تصریح کرد: در بسیاری از شهرهای کشور سامانه تله متری داریم، اما سامانه ای که فرمان بگیرد، نداریم.

وی تصریح کرد: اقدامات اساسی و زیرساختی در شبکه آب استان انجام شده و امروز توانسته ایم با حداقل فشار بتوانیم از شرایط بحران عبور کنیم.

اکبری با بیان اینکه حدود یک دهه است خشکسالی بر کشور و استان اصفهان حاکم شده است، گفت: وقوع پدیده خشکسالی در بسیاری از نقاط کشور و به ویژه در استان اصفهان منجر شد به مرور زمان شرایط تامین آب بدتر شود، اما با اقدامات اساسی جهت تامین منابع جدید، توانسته ایم در شرایط بحران بهتر منابع و مصارف را مدیریت کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: سال ۸۸، حدود ۱۷ متر مکعب برثانیه آب به طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تخصیص می یافت که امروز این رقم به ۱۰ متر مکعب کاهش یافته است، هم چنین در سال گذشته حدود ۸ دهم مترمکعب آب برثانیه آبدهی چاه های فلمن بوده که اکنون چاه های فلمن را در مدار نداریم.  

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به دیگر منابع زیرزمینی آب، اظهار کرد: درحال حاضر دیگر منابع زیرزمینی همانند چاه های متفرقه که می تواند بخشی از نیاز آبی را تامین کند آبدهی آنها بسیار کاهش یافته، به عنوان مثال آبدهی چاه های متفرقه که در گذشته ۲٫۵ متر مکعب بر ثانیه بوده امروز به یک متر مکعب کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ چاه شناسایی شده و بررسی های کیفی و شیمیایی و میکروبی را انجام داده ایم، گفت: هم اکنون حدود ۱۰۰ چاه مورد تایید شده و متناسب با شرایط وارد شبکه می شود، البته با شبکه بهداشت اصفهان هماهنگی کامل داریم و امکان ندارد چاهی که دچار مشکل باشد بدون تایید بهداشت وارد شبکه شود.

اکبری افزود: سال ۸۸، پرت شبکه آب رقمی بالا و معادل بیش از ۲۵ درصد بود که اکنون این رقم به ۱۶٫۲ درصد رسیده و این امر به دلیل اقدامات اساسی از جمله اصلاح شبکه فرسوده آب است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.