صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / توصیه فرمانده اسبق ارتش انگلیس به افزایش ۷ میلیارد پوندی بودجه نظامی
توصیه فرمانده اسبق ارتش انگلیس به افزایش ۷ میلیارد پوندی بودجه نظامی

توصیه فرمانده اسبق ارتش انگلیس به افزایش ۷ میلیارد پوندی بودجه نظامی

رئیس اسبق ستادکل ارتش انگلیس معتقد است که ارتش این کشور برای حفاظت از خود سالانه به هفت میلیارد پوند بودجه بیشتر نیاز دارد.

ریچارد دانات

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از هیل، لورد ریچارد دانات، رئیس اسبق ستاد کل ارتش انگلیس در مطلبی نوشت: در حالی که برنامه مدرن سازی وزیر دفاع انگلیس قرار است به زودی منتشر شود و نشست ناتو نیز در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ ژوئیه برگزار خواهد شد، اکنون زمان آن رسیده که نخست وزیر مساله بودجه دفاعی را حل و فصل کند.

این در حالی است که گاوین ویلیامسون، وزیر دفاع انگلیس با فیلیپ هاموند، رئیس خزانه‌داری این کشور دچار اختلاف شده اما تاکید دارد که این اختلاف باید در راستای منافع دفاعی و امنیت مردم در داخل و خارج انگلیس کنار گذاشته شود.

او نوشت: یک لیست فزاینده از تهدیدها علیه امنیت ما از جمله روسیه در حال ظهور، بنیادگرایی شبه‌نظامیان و چالش‌های مهاجرت وجود دارد و تهدید اشاعه سلاح‌های هسته‌ای را نباید فراموش کرد. همچنین توانایی‌های دشمنان ما از عملیات‌های متعارف به شدت فراتر رفته و به سطح عملیات‌های هیبریدی و نیابتی نه فقط در زمین بلکه در هوا و فضا و سایبر رسیده است.

او گفت: با توجه به بریگزیت انگلیس نه فقط باید از خودش در مقابل این تهدیدها محافظت کند بلکه باید تبدیل به یک بریتانیای جهانی شود. ما نه فقط باید خواهان تجارت درست در جهان باشیم بلکه باید به دنبال نفوذ راهبردی جهانی باشیم که مطابق با جایگاه ما به عنوان یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، روابط نزدیک ما با آمریکا و همینطور یک عضو نظامی پیشروی اروپایی در ناتو باشد.

او تصریح کرد: فیلیپ هاموند چه دوست داشته باشد و چه دوست نداشته باشد ما مسئولیت‌هایی به عنوان یک قدرت نظامی تراز اول داریم بنابراین نیازمند قابلیت‌های در سطح یک قدرت تراز اول هستیم.

او توصیه کرد: ترزا می، نخست وزیر انگلیس باید در نشست بعدی ناتو در بروکسل اعلام کند که بودجه دفاعی انگلیس به سطح دو و نیم درصد تولید ناخالص داخلی افزایش خواهد یافت که معادل اضافه شدن شش – هفت میلیارد پوند دیگر در سال به بودجه دفاعی ما است.

او خاطر نشان کرد: اضافه کردن هفت میلیارد پوند دیگر به ۳۷ میلیارد بودجه فعلی دفاعی صرفا یک افزایش ناچیز برای هدف حفظ سلامت ملت ما و همچنین امنیت کشور است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سرلشکر باقری: به همه اهداف رسیدیم/عملیات از نظر ما خاتمه یافته است

به گزارش کسب و کار نیوز ، سرلشکر محمد باقری در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.