صفحه اصلی / استان ها / کردستان / کردستان کمربند مبارزه با قاچاق را محکم بسته است
کردستان کمربند مبارزه با قاچاق را محکم بسته است

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان:

کردستان کمربند مبارزه با قاچاق را محکم بسته است

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: کردستان کمربند مبارزه با قاچاق اقلام ممنوعه را محکم بسته و اولویت را بر کالاهای سلامت محور قرار داده است به نحوی که در برخورد با قاچاق این محصولات به هیچ عنوان اغماض نمی‌شود.

 

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، رضا میرزایی امروز یکشنبه (۱۰ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان، اظهار کرد: مقام معظم رهبری با نگاه به وضعیت موجود و نگاه به آینده در ۱۲ تیر سال ۱۳۸۱ فرمانی تاریخی و بی‌بدیل در رابطه با مبارزه با قاچاق صادر کرد که متاسفانه می‌توان گفت این فرمان مغفول مانده و به طور شایسته به آن عمل نشده است.

وی افزود: مبارزه با قاچاق در دو حوزه برخورد سخت افزاری و نرم افزاری صورت می‌گیرد که انجام بعد سخت افزاری آن بر عهده مرزبانی، نیروی انتظامی، ارتش و وزارت اطلاعات است که در این حوزه خوب عمل کرده‌ایم و کردستان برای چند سال متوالی رتبه نخست را در این زمینه کسب کرد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان عنوان کرد: متاسفانه در بعد نرم افزاری و کار در حوزه فرهنگی، علیرغم اخذ بودجه جهت انجام کار فرهنگی، کاری چشمگیر صورت نگرفته و حوزه آگاه سازی، روشنگری و در مجموع حوزه فرهنگی مغفول مانده است.

وی کار فرهنگی را کاری ارزشمند و سرمایه گذاری برای آینده دانست و گفت: تا مبارزه با قاچاق را در جامعه نهادینه نکنیم و از طریق کار فرهنگی آن را به داخل منازل نبریم، به اهداف نهایی خود در برخورد با این پدیده دست نخواهیم یافت.

میرزایی ادامه داد: قاچاق بحثی عام است که بنیان اقتصاد کشور را متزلزل کرده و به مثابه ویروسی عمل می‌کند که تکان دهنده و مزمن است.

وی با اشاره به اینکه هدف از قاچاق کسب سود از هر طریق ممکن است، بیان کرد: برای مبارزه با این پدیده از پتانسیل همه دستگاه‌ها استفاده کردیم و همه ارگان‌ها را مجاب به خرید کالای ایرانی با اولویت تولیدات استان کرده‌ایم چراکه نبود بازار برای محصولات تولید استان، موجب تعطیلی واحدهای تولیدی زیادی شده که آسیب جدی به اقتصاد استان وارد کرده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اعلام کرد: تنها کالایی که به صورت قاچاق سازمان یافته وارد استان می‌شود، مشروبات الکلی است که باورها، اعتقادات و آموزه‌های دینی کشور را آماج حمله قرار می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش آمار کشفیات مشروبات الکلی، عنوان کرد: مبداء بارگیری این کالا از آذربایجان غربی و ضرر آن به کردستان است.

میرزایی به اعلام کشفیات قاچاق در سه ماهه سال جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: طی سالجاری ۹۰ هزار و ۶۲۶ بطری مشروبات الکلی کشف شده که در مقایسه با سال گذشته ۳۶ درصد کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان با اشاره به کشف ۹ میلیون و ۱۶۷ هزار نخ سیگار طی این مدت، خاطرنشان کرد: کشف سیگار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین از متلاشی شدن ۳۳ باند قاچاق کالا در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در این زمینه نیز چهار درصد کاهش را شاهد هستیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مرغ‌

تست اعتیاد مرغ‌های کردستان منفی اعلام شد

به گزارش کسب وکار نیوز به نقل از ایسنا, مجتبی ورمقانی با تکذیب خبر خوراندن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.