صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / نیشابور، قطب صنعتی شرق کشور است

/ به مناسبت روز صنعت، معدن و تجارت/

نیشابور، قطب صنعتی شرق کشور است

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: نیشابور با دارا بودن بیش از ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط و صنایع بزرگی مانند فولاد و نیروگاه، به عنوان قطب صنعتی شرق کشور مطرح است.

حمید گرمابی در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت ۱۰ تیرماه و روز صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: نیشابور به عنوان یک قطب صنعتی در شرق کشور مطرح است، این شهرستان با دارا بودن بیش از ۴۰۰ واحد کوچک و متوسط و صنایع بزرگی مانند فولاد و نیروگاه، جایگاه ویژه‌ای در شرق کشور دارد.

وی ادامه داد: البته مدتی است که صنایع رونق کافی ندارند و هنوز رکود تمام نشده اما با رفع شدن آن و عادی شدن شرایط، این حجم صنعت می‌تواند کمک زیادی به اشتغال کند؛ راه توسعه، باز و روشن است.

گرمابی گفت: ما در نیشابور نیروی انسانی متخصص و کارآمد داریم و در صورت نیاز نیز از شهرهای دیگر این نیروهای متخصص را جذب می‌کنیم، کما این که هم اکنون این اتفاق می‌افتد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پتانسیل توسعه صنعت در نیشابور موجود است، در کنار آن ما گمرک نیشابور را داریم که صادرات و واردات را تسهیل می کند و این مسئله مهمی است.

وی با اشاره به جایگاه معدن فیروزه، تصریح کرد: ما معدن فیروزه را داریم که معدن فیروزه بنام دنیاست و کنار  صنعت‌های دیگر و صنایع جانبی آن که متاسفانه هنوز توسعه پیدا نکرده، جایگاه ویژه‌ای به نیشابور می‌دهد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم سازمان صنعت در این زمینه فعال‌تر برخورد کند؛ ما زیرساخت‌ها را داریم، فعالیت تراشکاری‌ها و بازارچه در شهرستان‌های فیروزه و نیشابور می‌تواند علاوه‌بر جذب گردشگر، ارزش افزوده نیز در این شهرستان‌ها ایجاد کند.

گرمابی در پایان گفت: امیدوارم مشکلات متعددی که فعالان صنعت در حال حاضر دارند، برطرف شود و شاهد رشد و شکوفایی صنایع در شهرستان باشیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.