صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / فرصت بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کاهش یافت
فرصت بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کاهش یافت

با ابلاغیه معاون اول رییس جمهوری

فرصت بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کاهش یافت

معاون اول رییس جمهوری در ابلاغیه ای به دستگاه های اجرایی در خصوص مصوبه دولت برای ساماندهی و مدیریت بازار ارز، مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور توسط صادرکنندگان کالا را از 6 ماه به 2 ماه تغییر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا،  معاون اول رییس جمهوری در ابلاغیه ای به دستگاه های اجرایی در خصوص مصوبه دولت برای ساماندهی و مدیریت بازار ارز، مدت زمان بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور توسط صادرکنندگان کالا را از ۶ ماه به ۲ ماه تغییر داد.
متن کامل ابلاغیه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به شرح ذیل است: « وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت راه و شهرسازی، وزارت نفت، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت دادگستری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در اجرای بند (۱۵) تصویب نامه شماره ۴۳۵۲/ت ۵۵۳۰۰ه روز ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ و اصلاح بعدی آن موضوع تصویب نامه شماره ۸۹۸۷/ت ۵۵۳۰۰ه مورخ دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تصمیم کارگروه موضوع بند (۱۴) تصویب نامه یاد شده به شرح زیر ابلاغ می شود:
در بند (۱) دستورالعمل شماره ۸۷۳۹/۵۵۳۰۰ روز دوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ و تبصره (۱) بند مذکور عبارت «شش ماه» به عبارت «دوماه» اصلاح می شود.
لازم به ذکر است؛‌ پیش از این در بند یک این دستورالعمل آمده بود: به منظور ورود ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور، صادر کنندگان کالا مکلفند ظرف شش ماه از تاریخ صدور پروانه صادراتی گمرکی (۹۵٫/.) ارز حاصل از صادرات خود را (بر اساس ارزش FOB یا FCA یا EXW کالا) استفاده نمایند.
همچنین در تبصره (۱) بند مذکور هم آمده است: مصادیق بازگشت ارز حاصل از صادرات بیش از شش ماه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تعیین خواهد شد.
گفتنی است از این پس و با صدور ابلاغیه جدید معاون اول رییس جمهوری، صادرکنندگان کالا مکلفند ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ صدور پروانه صادراتی گمرکی (۹۵%) ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصاد کشور بازگردانند.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.