صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / شبکه آبرسانی روستاهای رامهرمز مشکل کیفیت و آلودگی ندارند
شبکه آبرسانی روستاهای رامهرمز مشکل کیفیت و آلودگی ندارند

شبکه آبرسانی روستاهای رامهرمز مشکل کیفیت و آلودگی ندارند

مدیرکل نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: آب وارد شده به شبکه آبرسانی روستاهای رامهرمز از نظر کیفیت و انواع آلودگی ها از جمله میکروبی، هیچ مشکلی نداشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز، دیروز تعدادی از اهالی سه روستای روستای شهید رایگانی، ستلون و کبوتری در دهستان ابوالفارس از توابع شهرستان رامهرمز در استان خوزستان، دچار مسمومیت جمعی شدند که رئیس مرکز بهداشت خوزستان، استفاده از آب آلوده را عامل این مسمومیت اعلام کرد.
بر اساس آخرین گزارش ها، تاکنون ۲۱۰ نفر از افراد مسموم دهستان ابوالفارس به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.
به گفته «شکرالله سلمان زاده» رئیس مرکز بهداشت خوزستان، ورود آب خام به شبکه و استفاده از آب چشمه علت قطعی مسمومیت اهالی دهستان ابوالفارس رامهرمز بوده است.
وی اضافه کرد: اهالی این روستاها ۲۰ ساعت قطعی آب داشته اند به همین دلیل از آب چشمه استفاده کردند ضمن اینکه بعد از وصل شدن آب، چند ساعت کلرزنی در شبکه انجام نشده است.
در این زمینه، «کوشیار اعظم واقفی» مدیرکل نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور امروز(یکشنبه) به ایرنا گفت: در روزهای اخیر ایستگاه پمپاژ آب در این مناطق به دلیل بروز مشکل فنی از مدار خارج و بعد از ۲۰ ساعت دوباره به جریان می افتد.
وی با بیان اینکه در این مدت، سه روستا از توابع شهرستان رامهرمز با قطعی آب مواجه شدند، به سخنان مسئولان شبکه بهداشت اشاره کرد که «مردم در این مدت برای تامین آب خود به منبع اصلی آب (چشمه و رودخانه) مراجعه و آب را از منابع نامطمن استفاده می کنند که به دنبال آن، دچار مسمومیت می شوند.»
مدیرکل نظارت بر بهداشت آب شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: آب شبکه آبرسانی این روستاها، ابتدا کلرزنی و گندزدایی و سپس وارد شبکه می شود.
اقتصام**۹۱۸۹**۲۰۲۳

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.