چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سی‌و یکمین نشست سران اتحادیه آفریقا با شعار مبارزه با فساد
سی‌و یکمین نشست سران اتحادیه آفریقا با شعار مبارزه با فساد

سی‌و یکمین نشست سران اتحادیه آفریقا با شعار مبارزه با فساد

قرار است امروز (یکشنبه) سی و یکمین نشست سران اتحادیه آفریقا در نواکشوت، پایتخت موریتانی و با حضور رهبران ۲۲ کشور و نمایندگانی عالی دیگر کشورهای آفریقایی با شعار مبارزه با فساد برگزار شود.

اتحادیه آفریقا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از اسپوتنیک عربی، محور مباحث در این نشست که موریتانی برای اولین بار میزبان آن است، مبارزه با فساد در قاره آفریقا، تلاش برای مقابله با تروریسم و همچنین خشونت در مناطق ناآرام خصوصا در آفریقای مرکزی خواهد بود.

همچنین قرار است این اجلاس تأمین بودجه اتحادیه آفریقا را نیز بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در نشست وزیران دارایی ۱۰ کشور آفریقایی که پانزدهم ژانویه در کیگالی، پایتخت رواندا برگزار شد، مطرح کند.

شرکت کنندگان در نشست کیگالی، ادامه کمک‌های خارجی را از طرف کشورهای غربی، مانع رشد و توسعه این قاره دانسته بودند و از آن به عنوان ابزاری برای استعمار نوین کشورهای آفریقایی یاد کرده و بر کاهش ۰/۲ درصدی واردات خارجی به قاره و تامین بودجه اتحادیه آفریقا از محل آن، تاکید کرده ‌بودند.

این نشست همچنین ایجاد منطقه آزاد تجارتی در آفریقا و بحران لیبی و مساله انتخابات این کشور را مورد بحث قرار خواهد داد.

اتحادیه آفریقا برای اولین بار قرار است در این نشست گزارشی را پیرامون دیدگاه خود درباره حل اختلاف میان مراکش و جبهه پولیساریو بر سر منطقه صحرا ارائه دهد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.