چهارشنبه , ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / سیسی: مسیر اصلاحات اقتصادی سخت و قدم نگذاشتن در آن سخت‌تر است
سیسی: مسیر اصلاحات اقتصادی سخت و قدم نگذاشتن در آن سخت‌تر است

در پنجمین سالگرد انقلاب ۳۰ ژوئن و سقوط مرسی؛

سیسی: مسیر اصلاحات اقتصادی سخت و قدم نگذاشتن در آن سخت‌تر است

رئیس جمهوری مصر در پنجمین سالگرد انقلاب ۳۰ ژوئن تاکید کرد، مسیر اصلاحات اقتصادی دشوار و سخت است و رنج بسیاری دارد اما نتایج قدم نگذاشتن در این مسیر سخت‌تر است. وزیر کشور مصر نیز در بازدید میدانی از وضعیت امنیتی دو استان قاهره و جیزه تاکید کرد، مصر هرگز در برابر کسانی که علیه مردم سلاح به دست بگیرند، کوتاه نخواهد آمد.

سیسی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، عبد الفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر در سخنرانی به مناسبت پنجمین سالگرد انقلاب ۳۰ ژوئن اظهار داشت: اصلاحات بسیار به تاخیر افتاده تا جایی که دیگر حتمی است نه اختیاری و ضروری است نه غیرضروری.

سیسی خطاب به مردم مصر گفت: از تمام مردان و زنان مصر و سرپرستان خانواده که برای ایجاد زندگی بهتری برای فرزندانشان تلاش می‌کنند و بار دیگر خرد و میزان تحمل این مردم بزرگوار را ثابت کردند، تقدیر و تشکر می‌کنم و به آنها اطمینان می‌دهم که آینده بهتر خواهد بود.

رئیس جمهوری مصر افزود: مصر از طریق قانون اساسی و قوای اجرایی و قانونگذاری کار تثبیت پایه‌های دولت و بازسازی نهادهای ملی را به اتمام رساند و با همکاری دستگاه قضایی بنایی مستحکم و ثباتی سیاسی ایجاد کرد که هر روز قوی‌تر می‌شود.

وی در ادامه با تقدیر از موفقیت نیروهای مسلح و پلیس مصر و حمایت‌های بی‌مانند مردم در مبارزه با تروریسم و محاصره و توقف گسترش آن گفت: با وجود حمایت‌های مالی، سیاسی و رسانه‌ای گسترده خارجی از گروه‌های تروریستی، مصر به تنهایی در برابر تروریسم مقاومت کرد و فرزندان دلاور آن جانفشانی‌های با ارزشی انجام دادند، آنها دستاوردهای بزرگی داشتند و همچنان به این راه ادامه می‌دهند و نه فقط از مردم مصر بلکه از کل منطقه و جهان حمایت می‌کنند.

سیسی ادامه داد: میلیون‌ها مصری در ۳۰ ژوئن قیام کردند و موج افراط‌گرایی و تفرقه که منطقه را درنوردیده بود، متوقف کردند. مصری‌ها پنج سال قبل در چنین روزی بر همبستگی با نهادهای دولت ملی‌شان تاکید کردند، آنها می‌دانستند بزرگ بودن چالش‌ها به معنای فرار نیست بلکه معنای آن مقابله است و این همان کاری است که ما در طول پنج سال اخیر در کنار یکدیگر انجام می‌دهیم.

رئیس جمهوری مصر تاکید کرد: سال‌های طوفانی که مصر و منطقه از سال ۲۰۱۱ پشت سر گذاشتند، سه چالش اصلی برای ما داشت، نبود امنیت و ثبات سیاسی، گسترش تروریسم و خشونت مسلحانه و فروپاشی اقتصاد.

سیسی افزود: با توجه به این مساله همه ما در این کشور عزیز با هم شریک بوده و مسؤول اصلاح وضعیت آن هستیم و دولت تصمیم گرفته حقایق را با ملت آشکارا در میان بگذارد و آنها را در پذیرش مسؤولیت همراه کند، به این ترتیب با دقت اجرای برنامه‌ای جامع و مطالعه شده با پروژه‌های بزرگ را جهت اصلاح اقتصاد و رشد واقعی و گسترده آن و ایجاد میلیون‌ها فرصت شغلی و زیرساخت‌ها آغاز کرد.

وی در ادامه گفت: نتایج به دست آمده نشان می‌دهند که تا الان ما در مسیر درست حرکت کرده‌ایم، ذخیره مصر از ارز خارجی از حدود ۱۵ میلیارد دلار در ژوئن ۲۰۱۳ به ۴۴ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است و این بالاترین میزان در تاریخ مصر است، همچنین میانگین رشد اقتصادی از حدود دو درصد در سال ۲۰۱۳ به چهار درصد در سال جاری رسیده است،‌ ما به همین روند ادامه می‌دهیم تا طی چند سال آتی به هفت درصد و بیشتر برسد.

محمود توفیق، وزیر کشور مصر نیز در سالگرد ۳۰ ژوئن از ایست‌های بازرسی در محورهای اصلی و میدان‌های دو استان قاهره و جیزه بازدید و وضعیت امنیتی این دو استان را بررسی کرد.

توفیق در این بازدید بر حضور نیروهای امنیتی در خیابان‌ها و میادین جهت تامین امنیت شهروندان و زیرساخت‌های مهم و حساس، استقرار نیروهای واکنش سریع و خودروهای گشتی و نیروهای تحقیقات جنائی در تمامی مسیرها و خیابان‌ها تاکید کرد.

وی برخورد مناسب با شهروندان را یکی از اصول استراتژی امنیتی و در حمایت از اعتماد متقابل مردم و پلیس مهم دانست.

وزیر کشور مصر در این بازدید با اشاره به اینکه این مناطق شاهد شدیدترین خشونت‌ها و قتل و ویرانی به دست گروه‌های تروریستی به نام دین بوده‌اند، تاکید کرد: وزارت کشور هرگز در برابر کسانی که در برابر مردم مصر سلاح به دست می‌گیرند، کوتاه نخواهد آمد.

وی افزود: مردم و نیروهای مسلح مصر مانند یک دست با هم متحد هستند و به همین شکل باقی خواهند ماند.

این در حالی بود که همزمان با پنجمین سالگرد انقلاب ۳۰ ژوئن که به براندازی نظام محمد مرسی، رئیس‌جمهوری اسبق مصر وابسته به اخوان المسلمین منجر شد، نیروهای امنیتی مصر در تمامی استان‌ها به حالت آماده باش درآمدند.

نیروهای پلیس نیز در میادین اصلی و حیاتی در داخل مناطق مختلف قاهره مستقر شدند و وزارت بهداشت در بیمارستان‌های دولتی حالت فوق‌العاده اعلام کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

عقب‌نشینی FATF و موافقت با حذف نام ایران از ذیل توصیه شماره ۷

به گزارش کسب و کار نیوز، پیرو ارسال نامه اعتراضی از طرف وزیر امور اقتصادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.