صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / زادروز “جرالد ادلمن”، کاشف ساختار ملکول‌های پادتن

امروز 10 تیر؛

زادروز “جرالد ادلمن”، کاشف ساختار ملکول‌های پادتن

جرالد ادلمن(Gerald Edelman) زیست شناس نامی آمریکایی در یکم ژوئیه سال 1929 دیده به جهان گشود.

جرالد ادلمن

به گزارش کسب و کار نیوز، جرالد ادلمن، زیست شناس و دانشمند علوم اعصاب در منطقه کویینز  شهر نیویورک متولد شد.

والدین او “ادوارد ادلمن” و “آنا ادلمن”، هر دو فیزیکدان بودند. او از  مدرسه دولتی John Adams در نیویورک فارغ التحصیل شد. وی سپس وارد کالج Ursinus  در  پنسیلوانیا شد و در سال۱۹۵۰ مدرک لیسانس خود را از آنجا دریافت کرد وسپس در سال ۱۹۵۴ مدرک دکترای پزشکی خود  را از دانشکده پزشکی پنسیلوانیا اخذ کرد.

وی به مدت یک سال در “بنیاد فیزیک پزشکی جانسون” مشغول بود پس از آن به عنوان دستیار پزشک در بیمارستان عمومی ماساچوست کار خود را ادامه داد.

پس از آن ادلمن به بخش پزشکی ارتش آمریکا در فرانسه ملحق شد.

هنگامیکه او مشغول خدمت در بخش پزشکی ارتش بود، کتابی خواند که علاقه او را به پادتن‌ها افزایش داد اما چون در آن کتاب بسیار کم درباره پادتن‌ها گفته شده بود او تصمیم گرفت تا به آمریکا بازگردد و به مطالعه شیمی‌فیزیک بپردازد.

وی در آمریکا با همکار خود”رادنی رابرت پورتر”  به مطالعه درباره سیستم ایمنی پرداخت. تحقیقات ادلمن و همکارش در اوایل دهه ۱۹۶۰ باعث پیشرفت اساسی در درک ساختار شیمیایی پادتن شد. آنها به دلیل تحقیقات فراوان درباره ساختار شیمیایی پادتن‌ها در سال ۱۹۷۲ موفق به دریافت جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی شدند.

در سال ۱۹۵۷ ادلمن برای تحقیقات پزشکی به دانشگاه راکفلر رفت. او در سال ۱۹۶۰ موفق به اخذ مدرک دکترا خود شد.

در سال ۱۹۶۶ او به عنوان استاد دانشگاه راکفلر منصوب شد. درسال ۱۹۹۲ او به کالیفرنیا نقل مکان کرد و استاد علوم اعصاب “موسسه تحقیقات اسکریپس”(بزرگ‌ترین و معتبرترین موسسات تحقیقاتی خصوصی آمریکا) شد. 

ادلمن “موسسه علوم اعصاب” را در سن دیگو تاسیس کرد. وی همچنین یکی از اعضای “جشنواره علوم و مهندسی آمریکا”(USA Science and Engineering Festival) نیز بود.

وی در مجموع ۸ کتاب منتشر کرد. ادلمن در سال ۱۹۵۰ با Maxine M. Morrison ازدواج کرد. آنها صاحب دو پسر به نام‌های اریک و دیوید و یک دختر به نام جودیث شدند.

ادلمن در ۱۷ مه سال ۲۰۱۴ و در سن ۸۴ سالگی به دلیل سرطان پروستات و بیماری پارکینسون در ساحل لا هویا ، کالیفرنیا درگذشت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.