صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / رستمی: کیانوش الان را قبول ندارم/ تفاوتم تا بازیهای آسیایی از زمین تا آسمان است
رستمی: کیانوش الان را قبول ندارم/ تفاوتم تا بازیهای آسیایی از زمین تا آسمان است

رستمی: کیانوش الان را قبول ندارم/ تفاوتم تا بازیهای آسیایی از زمین تا آسمان است

قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت: به نظرم اینکه دو سکوی یک وزن برای ایرانی ها باشد، افتخار آن از 2 مدال طلا در دو وزن بیشتر است.

کیانوش رستمی

به گزارش کسب و کار نیوز درباره ی تغییر وزن خود صحبت کرد و اعلام کرد کیانوش رستمی واقعی را در المپیک ۲۰۲۰ خواهید دید.    

– به چه دلیل تصمیم گرفتید وزن خود را تغییر بدهید و به دسته ۹۴ کیلوگرم بیایید؟

حدود ۸ سال در دسته ۸۵ کیلوگرم بهترین ورزشکار بودم و دوست داشتم در وزن دیگر نیز خودم را نشان دهم و به دنیا نشان دهم که در وزن های دیگر هم می توانم موفق باشم. نزدیک به ۲ماه است که وزنم را تغییر داده‌ام و وزنم کم کم دارد بالا می آید ان شاءالله در این مدت زمان جا بیفتم  و به رکوردهای خوبی برسم.

– بهتر نبود صبر می کردید تا وزن های جدید از سوی فدراسیون جهانی اعلام شود و بعد تغییر وزن می دادید؟

 مهم نیست. هر وزنی باشد خودم را با آن تطبیق می دهم.

-چرا در رکورد گیری نتوانستید رکوردی ثبت کنید؟

من در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه زدم و پشت وزنه هایی قرار گرفتم که تا حالا در تمرینات تست نکرده بودم. من وزنه های ۲۲۵ و ۲۲۷ را روی سینه کشیدم بنابراین جای امید هست که روزی برسد که ان شاءالله اتفاقاتی خیلی بهتر از دسته ۸۵ کیلوگرم رخ دهد.

– الان بحث در مورد بازی های آسیایی است که آنجا چه نتیجه ای می گیرید؟

تا آن موقع بدنم بهتر می شود  و تفاوت آن با الان از زمین تا آسمان خواهد بود. وزن بدنم تازه بالا آمده و چربی است. تا آن موقع ۲ کیلوگرم از این چربی ها عضله شود، بس است.

– اما خیلی ها می گویند نباید دو قهرمان المپیک در یک وزن باشند چراکه الان بجای دو مدال طلا، یک مدال خواهیم داشت؟

من این مسئله را نمی توانم این طوری برنامه ریزی کنم که دو نفر در دو وزن باشند. از طرفی در فوق سنگین هم بهداد و سعید در یک وزن داریم  یکبار بهداد اول می شود و یکبار سعید و فرقی نمی کند. به نظرم اینکه دو سکوی یک وزن برای ایرانی ها باشد، افتخار آن از ۲ مدال طلا در دو وزن بیشتر است.

– پس یعنی به نظر شما اینکه دو قهرمان المپیک ما در یک وزن باشند اشکالی ندارد ؟  

البته من نمی دانم نظر سهراب مرادی در مورد وزنش چیست و شاید بخواهد تصمیمی برای آینده اش بگیرد. البته تا الان که ۹۴ کیلوگرم است. وزن من در حال حاضر ۹۵ کیلوگرم است و هر زمان وزنم به ۱۰۱ کیلوگرم برسد تازه فیکس دسته ۹۴ کیلوگرم می شوم. من ۵-۶ کیلوگرم دیگر احتیاج دارم تا در این وزن فیکس شوم و با رژیم، ۹۴ کیلوگرم شوم، آن زمان کیانوش رستمی واقعی را همه مردم می توانند ببینند. کیانوش رستمی الان شبیه کسی است که فقط می خواهد در مسابقه شرکت کند و خودم الان این کیانوش رستمی را قبول ندارم و روزی می رسد که کیانوش رستمی واقعی را می بینید. شک نکنید کیانوش رستمی در وزن جدید هم حتما مدال طلا می خواهد.

– نگرانی که در مورد شما وجود دارد این است که تا بازی های آسیای نتوانید در وزن جدید جا بیفتید. خودتان چه فکری می کنید و انگیزه اش را دارید؟

انگیزه اش را دارم اما هدف من خیلی بزرگتر از این مدال است و مهمترین چیز برای خودم این است که در المپیک ۲۰۲۰ و در یک وزن جدید پرچم ایران را از پرچم کشورهای دیگر بالاتر ببرم. برای من بالا رفتن پرچم ایران مهم است نه اینکه در فکر این باشم بخواهم خودم را بالا ببرم. من می خواهم مردم را خوشحال کنم مانند زمانی که همه مردم بازی تیم ملی فوتبال برابر پرتغال را دیدند خوشحال بودند. دعای مردم باید پشت سر ما باشد تا به موفقیت برسیم. ان شاءالله همه در بازی های آسیایی بتوانند مردم ایران را خوشحال کنند چون مردم شرایط خوبی ندارند و خیلی از مردم خرج خانواده نمی توانند بدهند. امیدوارم بتوانیم حداقل مردم را در این شرایط شاد کنیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.