چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / استان ها / چهارمحال و بختیاری / دستگیری باند فروش اشیاء تاریخی در چهارمحال و بختیاری
دستگیری باند فروش اشیاء تاریخی در چهارمحال و بختیاری

دستگیری باند فروش اشیاء تاریخی در چهارمحال و بختیاری

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از دستگیری باند فروش اشیاء تاریخی در شهرکرد خبر داد .

باند فروش اشیا تاریخی - شهرکرد

به‌ گزارش ایسنا، سرهنگ محسن زمانی اظهار کرد: روز گذشته پیرو اخبار واصله از منابع و مخبرین محلی و طی یک عملیات اطلاعاتی و امنیتی  و با همکاری پلیس آگاهی استان ، فرماندهی یگان حفاظت استان موفق به  متلاشی کردن یک باند ۳ نفره فروش اشیاء تاریخی در شهرکرد شد که در این رابطه دو متهم دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد و یک نفر در فاصله‌ای دورتر از محل حادثه متواری شد.

وی با اشاره به اینکه موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است و تحقیقات برای شناسایی متهم دیگر ادامه دارد، افزود: از این متهمان تعداد ۱۹ مجسمه بدل کشف و ضبط شد.

زمانی خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده مواردی از این قبیل می‎‌توانند به صورت شبانه روزی با شماره‌های ۳۳۳۴۲۹۱۲ و ۳۳۳۳۵۱۵۸ تماس بگیرند.

به‌گزارش ایسنا، به استناد ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی – فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

چهارمحال و بختیاری

نظارت بر فعالیت واحدهای پذیرایی بین‌راهی افزایش می‌یابد

به‌گزارش کسب و کار نیوز به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.