صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / خشم حزب اپوزیسیون سودان به ممانعت مصر از ورود “صادق المهدی”
خشم حزب اپوزیسیون سودان به ممانعت مصر از ورود “صادق المهدی”

خشم حزب اپوزیسیون سودان به ممانعت مصر از ورود “صادق المهدی”

حزب اپوزیسیون الامه سودان نسبت به اقدام مسئولان قاهره در ممانعت از ورود رئیس این حزب به خاک مصر ابراز تاسف کرده و اعلام کرد این امر خللی را در روابط آتی دو ملت ایجاد خواهد کرد.

صادق المهدی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حزب الامه سودان، بزرگترین حزب مخالف در این کشور امروز (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، مسئولان مصری عصر شنبه با ورود صادق المهدی، رهبر این حزب به خاک این کشور مخالفت کردند.

در بیانیه این حزب آمده است، المهدی در حال بازگشت از شهر برلین، پایتخت آلمان بود. او برای شرکت در نشست‌های ائتلاف “ندای سودان” به این شهر سفر کرده بود.

در بیانیه مذکور آمده است، المهدی پیشتر مجوز ورود به خاک مصر را داشت اما از ورود او ممانعت شده و او برای حدود ۱۰ ساعت در فرودگاه بین‌المللی قاهره معطل ماند تا کارهای انتقالش به کشوری دیگر انجام شود. سپس او به شهر لندن، پایتخت انگلیس رفت.

در ادامه این بیانیه تاکید شده، پیشتر مسئولان مصری از المهدی خواسته بودند در نشست‌های ائتلاف اپوزیسیون در برلین شرکت نکند.

در بیانیه مذکور، درخواست مصر، دیکته طرف‌های خارجی و دخالت آنها در امور داخلی سودان توصیف شد.

حزب الامه سودان در ادامه از اقدام مصر ابراز تاسف و تاکید کرد: این اقدام خللی را در روابط دو ملت مصر و سودان ایجاد خواهد کرد که در آینده نمی‌توان به راحتی از آن عبور کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.