صفحه اصلی / کارآفرینی / اخبار و رویدادهای کارآفرینی / جریان کارآفرینی مستلزم اقتصاد شفاف

مدیر کل کارآفرینی وزارت کار اعلام کرد

جریان کارآفرینی مستلزم اقتصاد شفاف

مدیر کل توسعه کارآفرینی و بهره‌وری کار وزارت کار گفت: سه حوزه «اقتصاد شفاف و رقابتی»، «حق مالکیت» و «اشتغال و کار شایسته»به طور مشخص، باعث ایجاد و توسعه یک جریان کارآفرینی در جامعه می شوند.

به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رحیم سرهنگی در نشست شورای سیاستگذاری رویداد حقوق شهروندی چشم انداز روشن کارآفرینی گفت: مفاهیم کارآفرینی و حقوق شهروندی بسیار به هم نزدیک هستند.
وی اظهارکرد: به عنوان تجربه مشابه‌ای که در شمال ایتالیا اتفاق افتاد، اکوسیستم کارآفرینی در آن منطقه دچار اختلال شد. مسئولان منطقه برای حل این مشکل استانداردهای زندگی در آن منطقه را در همه زمینه های فرهنگی، تفریحی ، امنیتی و … افزایش دادند که نتیجه این تغییرات باعث جذب افراد خلاق و کارآفرین در منطقه شد.
سرهنگی با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی در سه حوزه «اقتصاد شفاف و رقابتی»، «حق مالکیت» و «اشتغال و کار شایسته» به طور مشخص با کارآفرینی ارتباط مستقیم دارد، تصریح کرد: این آیتم ها باعث ایجاد و توسعه یک جریان کارآفرینی در جامعه می شوند؛ ما در شاخص جهانی کارآفرینی سال ۲۰۱۷ در بین ۱۳۷ کشور رتبه ۸۵ را داشتیم و در سال ۲۰۱۸ به جایگاه ۷۲ رسیدیم.
مدیر کل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره وری کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: هر چه شاخص های کلان اقتصادی کشور تغییر داشته باشد تاثیر مستقیم بر کارآفرینی دارد.

همچنین مطالعه کنید:

✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن)

✅گارگاه آموزشی آنلاین ✅عنوان دوره: تدوین برنامه کسب وکار – طرح تجاری (بیزینس پلن) ✅مدرس: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.