چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / بهای انواع بستنی تا پایان سال تغییر نمی‌کند
بهای انواع بستنی تا پایان سال تغییر نمی‌کند

رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه

بهای انواع بستنی تا پایان سال تغییر نمی‌کند

رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه تهران گفت: افزایش ۱۳ درصدی نرخ انواع بستنی در اردیبهشت‌ماه امسال اعمال شده و تا پایان سال جاری نرخ‌ها تغییر دیگری نخواهند داشت.

رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه تهران گفت: افزایش ۱۳ درصدی نرخ انواع بستنی در اردیبهشت‌ماه امسال اعمال شده و تا پایان سال جاری نرخ‌ها تغییر دیگری نخواهند داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، اسکندر آزموده افزود: تعداد کافی‌شاپ‌ها به سرعت درحال گسترش است و طبقه متوسط جامعه و جوانان و دانشجویان استقبالی مناسب از فضای کافی‌شاپ‌ها نشان داده‌اند؛ فضای کافی شاپ‌ها بر خلاف قهوه‌خانه‌های سنتی محلی برای دوره هم بودن است و به همین دلیل استقبال خوبی از آنها می شود. آزموده افزود: با توجه به افزایش قیمت برخی از مواد اولیه تولید بستنی، قیمت‌ها در مقایسه با سال گذشته با افزایش تا ۱۳ درصدی همراه بوده است. وی اظهارکرد: بر اساس قیمت‌های جدید بستنی سنتی سوپرویژه مغزدار کیلویی ۲۰ هزار تومان، بستنی مغزدار و خامه دار۱۸ هزارتومان، بستنی سنتی ممتاز هرکیلو ۱۴ هزارتومان و بستنی سنتی ساده کیلویی ۱۳ هزار تومان نرخ‌گذاری شده است. رئیس اتحادیه بستنی و آبمیوه خاطرنشان کرد:‌ بستنی میوه‌ای مغزدار نیز ۲۰ هزار تومان در هر کیلوگرم، بستنی میوه‌ای اعلا و ممتاز هر کیلو ۱۸ هزارتومان و فالوده شیرازی نیز کیلویی ۱۲ هزارتومان نرخ‌گذاری شده است. آزموده افزود: با وجودی که قیمت برخی از مواد تولید بستنی همچون شیر و پسته افزایش یافته اما به دلیل آنکه بازار کشش افزایش قیمت بیشتر را ندارد، تا پایان سال قیمت‌ها دستخوش تغییر نخواهد شد. آزموده خاطرنشان کرد:‌ آبمیوه تحت قیمت‌گذاری صنفی نیست به دلیل اینکه ظروف سرو آبمیوه متفاوت است و ممکن است میوه انتخابی نیز از کیفیت‌های مختلفی برخوردار باشد به همین دلیل در سال های گذشته نیز مشمول قیمت‌گذاری اجباری نبوده و عرضه وتقاضا تعیین کننده قیمت‌ است. وی اضافه کرد:‌ نرخ انواع بستنی در مغازه‌ها نصب شده است و مشتری می‌تواند بر اساس کیفیت از قیمت تعیین شده اطمینان حاصل کند و تمام فروشگاه‌ها مکلف به نصب قیمت انواع بستنی برروی تابلو هستند. آزموده خاطرنشان کرد:‌ اتحادیه نیز آماده رسیدگی به تخلفات احتمالی در این زمینه است و بازرسان اصناف نیز در فصل‌های پرتقاضا به ویژه تابستان از این فروشگاهها بازدید کرده و بازرسی‌های لازم را انجام می‌دهند. وی تعداد واحدهای فعال صنف فروش بستنی و آبمیوه را در تهران ۱۶۰۰ واحد اعلام کرد و افزود:‌ حدود ۳۰۰ واحد نیز در حال گذراندن مراحل اداری برای دریافت پروانه کسب هستند. آزموده به واحدهای غیرمجاز نیز اشاره کرد و افزود:‌ شهروندان به پروانه صادرشده از سوی اتحادیه و نرخ‌های اعلامی توسط واحدها دقت کنند و از واحدهایی خرید کنند که مجوز لازم را اخذ کرده اند ؛به این دلیل که واحدهای مجوزدار آموزش‌های لازم را برای شستشو و سرو آبمیوه و بستنی طی کرده‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.