صفحه اصلی / فرهنگی / کتاب و رسانه / استاد فرهنگی شخصیتی چند وجهی و فراحوزه ای دارد
استاد فرهنگی شخصیتی چند وجهی و فراحوزه ای دارد

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد:

استاد فرهنگی شخصیتی چند وجهی و فراحوزه ای دارد

تهران – ایرنا – معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاد علی اکبر فرهنگی را شخصیتی چند وجهی، فراجناحی و فراحوزه ای دانست و گفت: او درهمه حوزه ها بخصوص حوزه مدیریت ارتباطات، موسیقی، هنر، ادبیات و ترجمه دستی در آتش دارد.

محمد سلطانی فر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، گفت: دکتر فرهنگی را مصداق بارز واژه نستوه تلقی می کنم چرا که او هرگز به ستوه نیامده و فردی خستگی ناپذیر است.
وی که به مناسبت نکوداشت هفتاد و ششمین سالروز تولد استاد فرهنگی سخن می گفت، چند وجهی بودن شخصیت این استاد را خصلت مهمی برای او توصیف کرد و افزود: دکتر فرهنگی درحوزه های موسیقی، فلسفه و رسانه جزو استادانی نمونه و برجسته به شمار می رود.
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه راه اندازی و تأسیس مدیریت رسانه توسط این استاد فرهیخته را گامی بلند و اساسی برای جامعه به ویژه نسل دانشجویی عنوان کرد و گفت: حاصل این کار تحویل دانشجویان برتر این رشته به جامعه است.
سلطانی فر همچنین از استاد فرهنگی به عنوان « معمار ارتباطات انسانی» نام برد و افزود: استاد در طول زندگی دانشگاهی و استادی خود توانست همواره چراغ‌ راه افرادی که با او مرتبط بودند به شمار می آید که همگان را به سرمنزل مقصود خود هدایت می کند.
این مدرس دانشگاه در ادامه به آثار تولیدی استاد فرهنگی هم اشاره و خاطرنشان کرد: کتاب نظریه پردازان و مشاهیر مدیریت از تألیفات ارزشمند این استاد فرهیخته است که در آن به گردآوری تئوری های تمامی نظریه پردازان علم مدیریت با تقسیم بندی بسیار مفهوم و روشن برای دانشجویان پرداخته است.
سلطانی فر درعین حال با تاکید برنقش استاد در ترویج علم و تاثیرگذاری بی بدیل وی در فرایند انتقال این علم به مخاطبان، اظهار داشت: استاد علاوه برافتخارات بسیار و عناوین متعدد و معتبردانشگاهی در ایران و آمریکا، ویژگی های والای بسیار دارد که از جمله آنها به منش انسانی، مهر، محبت، احترام و عشق به تدریس و دانشجویان می توان اشاره کرد.
به همت برخی از اساتید و دانشجویان علوم ارتباطات و مدیریت رسانه مراسمی به مناسبت نکوداشت هفتاد و ششمین سالروز تولد استاد علی اکبر فرهنگی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد.

** علی اکبر فرهنگی در یک نگاه
علی اکبر فرهنگی در سال ۱۳۲۱ در شهر طالقان دیده به جهان گشود. وی از آغاز جوانی به مطالعه و تحصیل در رشته‌‌های گوناگونی وارد شد و از دانش و ادبیات گرفته تا علوم دینی و سپس زبان، مدیریت، جامعه‌شناسی، اقتصاد و ارتباطات را مطالعه و تحصیل کرد و در دو زمینه متفاوت، دو دکترا و یک فوق‌دکترا گرفت.
وی در زمینه ارتباطات، آثار «ارتباطات انسانی» و «ارتباطات غیرکلامی» را برای اولین‌بار در زبان فارسی پدید آورد که سال‌هاست متن درسی دانشگاه‌های مختلف ایران است.
دکتر علی اکبر فرهنگی در سال ۱۳۸۴ به دریافت جایزه چهره ماندگار جمهوری اسلامی ایران در رشته مدیریت نائل شد.
استاد فرهنگی در طول عمر با برکت خود بیش از ۴۱ کتاب تالیفی و ۱۰ کتاب در حوزه ارتباطات را ترجمه و منتشر کرده است.
فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۴۱۸

همچنین مطالعه کنید:

یک ایرانی رکورد جهانی طولانی ترین مستند ویدیویی از مسیر زندگی را ثبت کرد

احمدرضا شجاعی در این نشست خبری از ۲۰ سال سابقه مداوم فعالیت های خود و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.