صفحه اصلی / ورزشی / کشتی و رزمی / کسب نخستین سهمیه المپیکی کاراته ایران توسط مبینا حیدری
کسب نخستین سهمیه المپیکی کاراته ایران توسط مبینا حیدری

کسب نخستین سهمیه المپیکی کاراته ایران توسط مبینا حیدری

نخستین سهمیه تیم ملی کاراته ایران برای المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین را مبینا حیدری در بخش دختران کسب کرد.

مسابقات کاراته دختران قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی - سمنان‎

به گزارش کسب و کار نیوز، در آخرین مرحله مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۸ جوانان آرژانتین که از صبح امروز(جمعه) ۸ تیر ۱۳۹۷ با حضور ۳۱۸ کاراته از ۸۴ کشور به میزبانی سالن “مارینا لوینو” شهر “اوماگ” در کشور کرواسی آغاز شد که مبینا حیدری با راهیابی به فینال وزن خود، نخستین سهمیه نمایندگان ایران را در بخش دختران کسب کرد.  

* بخش دختران

به این ترتیب و در مبارزات امروز، در وزن منهای ۵۹ کیلوگرم دختران، مبینا حیدری در گام نخست با حساب ۳ بر صفر برابر “مارتا میکوایژ” از لهستان پیروز شد. او در دومین مبارزه خود “ون لین” از چین تایپه را ۷ بر ۱ شکست داد و در مبارزه سوم پس از تساوی صفر بر صفر مقابل “اوکسانا بازلوک” در هانتی به پیروزی دست یافت. حیدری در گام چهارم با “نوال اتالب” از بلژیک به تساوی ۴ بر ۴ رسید اما با قانون سنشو برنده دیدار شد تا در پنجمین مبارزه خود، مقابل “آسیا اوخاتو” از فرانسه ۵ بر ۱ به پیروزی رسیده و با راهیابی به فینال این وزن، نخستین مدال برنز خود را کسب کند. حیدری در مبارزه فینال ۳ بر صفر نتیجه را به “آنا چرنیشوا” از روسیه واگذار کرد و به مدال نقره رسید.

اما در وزن منهای ۵۳ کیلوگرم، فاطمه خنکدار ابتدا ۶ بر ۱ “بالتزی” از یونان را برد و سپس مقابل “ملیوا ماریجا” از مقدونیه ۵ به ۱ پیروز شد. او در مبارزه سوم با حساب صفر بر صفر مقابل “ایوانا کامنوا” از بلغارستان متوقف شد اما با قانون هانتی توانست از سد این کاراته کا بگذرد. او در سومین مبارزه خود مقابل “اوکازاکی” از تایلند ۲ بر ۰ شکست خورد و فردا برای کسب سهمیه المپیک به میدان خواهد رفت.

در وزن ۵۹+ کیلوگرم، نگین آلتونی در گام نخست مقابل “آلینا کارپیشینا” از اوکراین قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر، با رای داوران پیروز شد. او در دومین دیدار خود به مصاف “میسارا بایومی” مصری رفت که با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید. او در سومین مبارزه “دلزا سجیجا” سوئیسی را ۵ بر صفر برد و سپس در نیمه نهایی مقابل “آنیکا سلید” از نروژ قرار گرفت که با تساوی صفر بر صفر در هانتی شکست خورد و نتوانست به فینال برسد. آلتونی فردا برای کسب سهمیه المپیک به مصاف حریفان می رود.

* بخش پسران

در وزن ۶۱- کیلوگرم، علیرضا فرجی ابتدا حریفی از تاجیکستان را ۳ بر صفر برد و سپس ۲ بر صفر نماینده اوکراین را از پیش رو برداشت تا در ادامه یک بر صفر کاراته کایی از فرانسه را مغلوب کند. اما او در دیدار چهارم یک بر صفر مقابل حریف ترکیه ای شکست خورد و از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن ۶۸- کیلوگرم، ابوالفضل میرزایی در اولین مبارزه خود مقابل حریف دانمارکی خود با حساب ۳ بر صفر شکست خورد و حذف شد.

در وزن ۶۸+ کیلوگرم، نوید محمدی ابتدا با حساب ۱ بر ۰ نماینده کشور رومانیا را شکست داد و در دومین مبارزه پس از تساوی ۲ بر ۲ مقابل حریف مصری در وقت قانونی، با رای داوران بازنده اعلام شد و با حذف از دور مسابقات، از کسب سهمیه نیز بازماند.

به این ترتیب فاطمه خنکدار، نگین آلتونی، علیرضا فرجی، ابوالفظل میرزایی و نوید محمدی فردا(شنبه) برای کسب سهمیه المپیک جوانان ۲۰۱۸ آرژانتین به روی تاتامی خواهند رفت.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سعید حسنی‌پور

المپیک گل سرسبد کاراته ایران است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, سعید حسنی‌پور درباره آخرین وضعیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.