صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / مرکز تامین و تربیت نیروی متخصص در حوزه ICT آغاز به کار کرد
مرکز تامین و تربیت نیروی متخصص در حوزه ICT آغاز به کار کرد

مرکز تامین و تربیت نیروی متخصص در حوزه ICT آغاز به کار کرد

مرکز تامین و تربیت نیروی متخصص در حوزه ICT با برگزاری وب کنفرانس شیوه نامه اجرایی برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی "فناوری اطلاعات و ارتباطات با همکاری نماینده رسمی آموزش هوآوی در ایران" کار خود را آغاز کرد.

جهاد

سعید هاشمی، معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در حاشیه نشست توجیهی واحدهای جهاد دانشگاهی برای برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی فناوری اطلاعات و ارتباطات که با همکاری معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی، سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان و نماینده هوآوی در ایران عصر امروز (شنبه) در سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه جهاد یکی از رویکردهای اصلی ما این است که به سمت آموزش‌های تخصصی پیشرفته حرکت کنیم.

هاشمی افزود:  قاعدتا وقتی که می‌خواهیم حرکت را به سمت آموزش‌های پیشرفته سوق دهیم، نیاز به این است که هم کارهای مشترک انجام دهیم و هم اینکه نوع ساز و کار خود را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: بر اساس این رویکرد اولین بحثی که مد نظر داریم، این است که قطعا ما در حوزه‌های تخصصی به موضوعات و کارهایی که در آن حوزه انجام می‌شود، به طور خاص توجه داشته باشیم. به عنوان مثال در بخش ICT، بحث فناوری اطلاعات و ارتباطات که بسیار پر اهمیت است و تقریبا تمامی رشته‌ها با این مسئله درگیر هستند و در اینجا پیشرفت تکنولوژی‌ها سرعت خیلی زیادی دارد، نیاز به این دارد که آموزش‌های خاص این حوزه را داشته باشیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی یادآور شد: این آموزش‌ها هم عمدتا آموزش‌های فناور محور هستند، یعنی رویکرد از سمت مهارت محوری به سمت فناوری محوری در حرکت‌ هستند و چون هدف ما هم این بوده که آموزش‌ها از سمت عمومی به سمت اختصاصی گرایش پیدا کند، این نوع آموزش‌ها را شروع کردیم.

هاشمی با بیان اینکه توان جهاد دانشگاهی به تنهایی در این زمینه کافی نبود، افزود: به فال نیک می‌گیریم که در خود مجموعه جهاد توانستیم با همکاری چند مجموعه این بحث را پیش ببریم و عملا یک همکاری بین بخشی بین حوزه‌های جهاد و یک کار ملی در سطح کشور را جلو ببریم.

وی درباره جزئیات این طرح گفت: این حرکت از واحد کرمانشاه جهاد دانشگاهی شروع شد که از سال ۹۵ با نماینده هوآوی در ایران مشارکت کرده و این کار را آغاز کرده بودند، بعد به ستاد مرکزی انتقال داده شد و در نشست‌های مختلفی که بین ما و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان و واحد کرمانشاه و شنماینده هوآوی در ایران برگزار شد، با توجه به نیازهای شدیدی که در این زمینه وجود داشت، به این نتیجه رسیدیم که مرکز تامین و تربیت نیروی متخصص حوزه ICT را ایجاد کنیم.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی اضافه کرد: در این راستا قرارداد مشترکی بین مجموعه جهاد دانشگاهی که متشکل از معاونت آموزشی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان است، با نماینده رسمی آموزش شرکت HUAWEI در ایران منعقد شد.

هاشمی در ادامه افزود: ما بحثی که داشتیم، این بود که زیرساخت‌های لازم که عمدتا تجهیزات و امکانات بود را تامین کنیم، نماینده هوآوی در ایران قبول کرد که زیرساخت‌های این آموزش را که عمدتا دستگاه‌ها و تجهیزات است، تامین کند و از ابتدای سال ۹۷ این پروژه را آغاز کردیم که در نتیجه آن دانشگاه علم و فرهنگ، پژوهشکده ICT، واحد جهاد دانشگاهی تهران، خراسان رضوی، زنجان، فارس، شیراز، خوزستان و کرمانشاه به تجهیزات مجهز شدند که تجهیز هریک از این مراکز حدود ۵ میلیارد تومان هزینه داشت.

وی تاکید کرد: مزیت ایجاد این مرکز این است که نیروها برای آموزش به خارج از کشور اعزام نشوند و در داخل کشور آموزش‌های لازم را ببینند.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی یادآور شد: با وجود ۱۴۸ مرکز آموزشی در جهاددانشگاهی می‌توانیم این کار را راحت انجام دهیم و این مرکز تخصصی رسالت اصلی جهاددانشگاهی را به سرانجام برساند.

در ادامه محمد صادق بیجندی، رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی پیشرو و مجموعه‌ای دانش بنیان است که در بحث فناوری سعی کرده در لبه دانش و فناوری حرکت کند.

بیجندی افزود: ما معتقدیم که آموزش زیربنای فناوری است و زمانی اقتصاد مقاومتی محقق می‌شود که به آموزش به عنوان زیرساخت خودباوری نگاه کنیم.

بیجندی در ادامه تاکید کرد: کار مشترک هر اندازه در جهاد دانشگاهی شکل بگیرد، کشور بیشتر از آن منتفع می‌شود و این دوره‌ ها فاز یک دوره‌های این مرکز است.

در ادامه سیف احمدیان، مدیر انستیتو هوآوی در ایران در این باره اظهار کرد: این دوره‌های آموزشی مورد نیاز بسیاری از حوزه‌ها از جمله سه اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل،‌ راه آهن و صنایع مادر است.

احمدیان افزود: در این دوره برای دارندگان بیمه بیکاری (با داشتن استعلام معتبر از بیمه) و افراد جویای کار (با داشتن استعلام معتبر از بیمه) تخفیف‌های ویژه‌ای حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه این شرکت خصوصی در خصوص ایجاد شغل برای خود رسالت قائل است، افزود: ‌عصر حاضر عصر اینترنت اشیا است و زمانی که باید اشیا دارای سیم کارت شوند، ما نیاز داریم کارها و آموزش‌هایی را انجام دهیم که هم نیاز فعلی و هم نیازهای آینده جامعه رفع شود.

احمدیان درباره عناوین این دوره‌های آموزشی گفت: چهار دوره آموزشی با عناوین R&S، Hardware installation، Access و  Transmission در مراکز جهاد دانشگاهی که تجهیز شده‌اند، توسط مدرسان نماینده هوآوی در ایران تدریس خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ثبت نام در این دوره‌های آموزشی می‌توانند با مراجعه به سایت Jdeitca.ir  اقدام کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.