صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / شناسایی املاک مازاد آموزش و پرورش/ استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی مدارس
شناسایی املاک مازاد آموزش و پرورش/ استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی مدارس

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

شناسایی املاک مازاد آموزش و پرورش/ استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی مدارس

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مدتی‌است روی اقتصاد و درآمدزایی آموزش و پرورش و مدارس کار می‌کنیم گفت: در همین راستا با استان‌ها و شهرستان‌ها وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون مدارس درآمدزایی کنیم.

منصور مجاوری

منصور مجاوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقتصاد مدارس و برنامه درآمدزایی آموزش و پرورش از طریق مدارس اظهار کرد: ایجاد منابع درآمدی در آموزش و پرورش که بر اساس ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی است جزو وظایف و اختیارات ما به شمار می‌رود و مدتی‌است که در وزارتخانه روی آن کار می‌شود.

وی افزود: در همین راستا با استان‌ها و شهرستان‌ها وارد مذاکره شده‌ایم تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های گوناگون مدارس درآمدزایی کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه البته هر درآمدی که حاصل شود به نفع همان مدرسه هزینه خواهد شد گفت: قرار نیست درآمدی حاصل شود اما در مدرسه و شهر دیگری هزینه شود. هر منابعی باید در جای خودش هزینه شود. امید است بحث اقتصاد آموزش و پرورش را از طریق درونزایی خود مدارس و آموزش و پرورش شروع کنیم، در این صورت بسیاری مشکلات ما حل خواهد شد.

مجاوری درباره برنامه شناسایی و ثبت املاک آموزش و پرورش که در دو سه سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است گفت: شاسایی املاک را دفتر حقوقی وزارتخانه پیگیری می‌کند و حدود  یک سال است که به استان‌ها ابلاغ کردیم تا املاک خود را وارد سامانه معرفی شده از سوی دولت کنند.

وی ادامه داد: البته روی برخی فضاهای آموزشی توسط شهرداری‌ها یا برخی دستگاه‌های دیگر کار شده و در اختیار آنهاست که باید شناسایی کنیم کدام‌ قابل استفاده است و چه تعداد فضای مازاد داریم؟. میلیاردها تومان منابع درآمدی وجود دارد که متاسفانه از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. املاک هم همینطور است. املاکی داریم که بسیاری از آنها سند ندارند و هنوز به صورت یکپارچه و جامع نمی‌دانیم کجا املاکی داریم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.