صفحه اصلی / استان ها / خراسان شمالی / افزایش میزان مصرف آب در شهرداری بجنورد با وجود کاهش انشعابات

افزایش میزان مصرف آب در شهرداری بجنورد با وجود کاهش انشعابات

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: به‌رغم کاهش انشعابات شهرداری بجنورد میزان مصرف آب در این نهاد افزایش یافته است.

مصرف آب

به گزارش کسب و کار نیوز، «غلامحسین ساقی» در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به این‌که ۱۴ شهر خراسان‌شمالی دچار تنش آبی هستند و این نشان می‌دهد که وضعیت مناسب نیست، افزود: یکی از روش‌های استفاده صحیح از منابع آبی موجود، مدیریت آب فضای سبز است که توسط شهرداری‌ها استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد انشعابات فضای سبز شهرداری‌ها در سال ۹۵، ۲۶۰ فقره بوده که این تعداد در سال گذشته به ۱۷۹ فقره رسیده است و به این ترتیب ۸۱ فقره انشعاب برای آبیاری فضای سبز جمع‌آوری شده است اما متأسفانه با ۱۶ درصد افزایش مصرف مواجه هستیم.

ساقی اظهار کرد: سهم آب فضای سبز از کل آب تولیدی در استان ۱۶٫۲ درصد است اما متأسفانه با مصرف آب در این بخش در شهرهای گرمه و جاجرم نیز مواجه هستیم.

وی با تأکید بر این‌که باید آب مورد نیاز فضای سبز از آب‌های کم کیفیت و پساب تأمین شود، تصریح کرد: تاکنون هیچ شهری برای استفاده از پساب در این بخش ورود پیدا نکرده است اما برخی شهرها از آب کم کیفیت استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امسال هیچ انشعاب جدیدی برای فضای سبز به شهرداری اختصاص نمی‌یابد و از سوی دیگر ۱۷۹ کنتور باقی‌مانده نیز پیمایش می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که در مجموع برای آبیاری فضای سبز به ۳۰۰ کنتور هوشمند نیازمند هستیم، گفت: خریداری این کنتورها به مبلغ ۱٫۵میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

طی این جلسه تأمین اعتبار برای خرید ۳۰۰ کنتور هوشمند فضای سبز مصوب شد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وضعیت فروش شیر

وقتی وضعیت فروش شیر از دامداران خراسان شمالی دوباره شیر تو شیر می شود

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسینعلی حصاری با اشاره به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.