صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اعتراض اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به بازداشت خانواده‌های مهاجر
اعتراض اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به بازداشت خانواده‌های مهاجر

اعتراض اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا به بازداشت خانواده‌های مهاجر

اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا ادعای دولت واشنگتن در بازداشت تمام اعضای خانواده‌های مهاجر "به صورت نامحدود" را به دلیل اینکه حکم دادگاه، دولت را از جدا کردن آنها برحذر داشته، مورد انتقاد قرار داد.

اعتراضات علیه سیاست جدایی خانواده‌های مهاجر در آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، لی گلرنت، معاون مدیر پروژه حقوق مهاجران در اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا گفت، الزامات و مقررات در پرونده موسوم به “توافق فلورس” با دستور صادر شده در سن‌دیه‌گو مغایر نیست؛ براساس این حکم، دولت ملزم است تا خانواده‌های جدا شده مهاجر در مرز را بار دیگر به یکدیگر ملحق کند.

وزارت دادگستری آمریکا در دادخواست روز جمعه در دادگاهی در لس آنجلس درباره توافق فلورس اعلام کرد که حکم دادگاه، دولت را ملزم کرده که به جای ملحق کردن خانواده‌های مهاجر، آنها را با هم بازداشت کنیم.

براساس توافق فلورس مصوب سال ۱۹۸۵، کودکان از والدین مهاجر که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شدند، نباید از والدین خود جدا شوند و در مراکز بازداشت به سر ببرند.

معاون مدیر اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا همچنین گفت که دولت یک الزام قانونی دارد تا والدینی را که خطری برای آمریکا ندارند، آزاد کند و این والدین پیش از آزاد شدن می‌توانند رضایت دهند که فرزندانشان از این مراکز بیرون برده شوند.

سیاست “تحمل صفر” دولت آمریکا باعث شده تا هزاران کودک در مرز از خانواده‌های خود جدا شوند.

دولت واشنگتن گفته که حکم قاضی فدرال در سن دیه‌گو که دولت را ملزم می‌کند تا خانواده‌های جدا شده را در مرز بار دیگر به هم محلق کند، به این معنا است که مقام‌ها می‌توانند به صورت قانونی خانواده‌ها را بازداشت کنند حتی اگر آنها به دنبال پناهندگی باشند.

وزارت دادگستری آمریکا در دادخواست روز جمعه خود اعلام کرد که دولت آمریکا اجازه دارد تا هم اکنون خانواده‌ها را بازداشت کند.

قاضی دادگاه فدرال در سن دیه‌گو روز سه شنبه زمان ۳۰ روزه برای بازگرداندن خانواده‌ها و فرزندانشان در نظر گرفته است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.