صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات مسروقه کاربران شبکه تلفن را پاک می‌کند
آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات مسروقه کاربران شبکه تلفن را پاک می‌کند

آژانس امنیت ملی آمریکا اطلاعات مسروقه کاربران شبکه تلفن را پاک می‌کند

آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که در حال پاک کردن اطلاعات ضبط شده صدها میلیون کاربر توسط شرکت‌های مخابراتی آمریکا است.

آژانس امنیت ملی آمریکا

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، آژانس امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این آژانس روند پاکسازی فایل‌ها اطلاعاتی مکالمات تلفنی صدها میلیون از کاربران را آغاز کرده است.

به نوشته این بیانیه، آژانس امنیت ملی آمریکا این فایل‌های صوتی را پاک می‌کند. اخیرا تحلیلگران این آژانس اعلام کردند که “برخی بی نظمی‌های فنی” در ارائه اطلاعات از شرکت‌های مخابراتی دریافت کرده بودند. این بی نظمی ها باعث شد که این آژانس اطلاعاتی را که نباید دریافت می کرد، به دست آورد.

در حال حاضر این آژانس به این نتیجه رسیده است که نباید از این فایل‌های اطلاعاتی استفاده شود. با توجه به اینکه شناسایی این فایل های اطلاعاتی امکانپذیر نیست بر همین اساس این آژانس تصمیم گرفته است تمام آنها را پاک کند.

روزنامه نیویورک تایمز چندی پیش اعلام کرد که آژانس امنیت ملی سالانه فایل‌های صوتی صدها نفر از افراد را جمع می‌کند.

دیوید کریس، عضو وزارت دادگستری دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌گوید، این آژانس در زمان دولت اوباما نتوانست به خوبی “قانون آزادی” را اجرا کند.

با تصویب قانون آزادی در سال ۲۰۱۵، تغییرات عمده‌ای در بند ۲۱۵ قانون میهن پرستی آمریکا اعمال شد و بر اساس آن، آژانس امنیت ملی آمریکا از این پس اجازۀ ضبط و شنود مکالمات تلفنی شهروندان به شکل کلان و گسترده را ندارند.

در همین راستا ران ویدن، دموکرات عضو کمیته اطلاعات سنا شرکت‌های مخابراتی را که چنین اطلاعاتی را برای آژانس امنیت ملی فراهم کرده است مقصر اعلام کرده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مورگان استنلی پیش‌بینی کرد/ارزهای دیجیتال جایگزین دلار در تجارت اعضای بریکس می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بانک مورگان استنلی گزارشی با عنوان «دلارزدایی دیجیتال؟» منتشر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.