صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / پرکردن صندلی‌های خالی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی با داوطلبان تجربی
پرکردن صندلی‌های خالی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی با داوطلبان تجربی

در گفت‌وگو با ایسنا مطرح شد

پرکردن صندلی‌های خالی رشته‌های ریاضی و علوم انسانی با داوطلبان تجربی

نایب رئیس اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی گفت: خالی ماندن صندلی داوطلبان علوم انسانی و تجربی در دانشگاه‌ها تهدید جدی برای آینده کشور است، لذا پیشنهاد می‌شود داوطلبان بتوانند پس از انتخاب رشته‌های تجربی، در رشته‌های ریاضی و علوم انسانی نیز انتخاب رشته کنند.

ریاضیات

دکتر محمدحسین طیرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به توزیع ناعادلانه داوطلبان کنکور در رشته‌های تجربی، علوم انسانی و ریاضی، اظهار کرد: امسال علی‌رغم اینکه تعداد کل داوطلبان کنکور سراسری ثابت شده، اما در رشته علوم تجربی تعداد داوطلبان هزار نفر افزایش یافته و به دنبال آن تعداد داوطلب در رشته‌های علوم انسانی و ریاضی کم شده است که تهدیدی برای آینده کشور محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین علت توزیع نامتوزان داوطلبان کنکور را می‌توان بازار کار مطلوب رشته‌های پزشکی نسبت به رشته‌های مهندسی و علوم انسانی دانست. 

داوطلبان علوم تجربی ۲۵ درصد شانس قبولی دارند

نایب رئیس اتحادیه‌ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، اضافه کرد: امسال در رشته‌های علوم انسانی و ریاضی برای هرنفر بیش از دو نفر ظرفیت وجود دارد، یعنی نصف صندلی‌ها خالی می‌ماند، اما در علوم پزشکی از هر چهار نفر یک نفر قبول می‌شود، به عبارتی داوطلبان علوم تجربی ۲۵ درصد شانس قبولی دارند.

طیرانی تصریح کرد: طبیعتا داوطلبان علوم تجربی افراد باهوشی هستند، لذا اگر در رشته‌های علوم ریاضی و انسانی نیز تحصیل کنند، موفق می‌شوند. لذا پیشنهاد می‌کنم که داوطلبان علوم تجربی بتوانند پس از انتخاب رشته‌ در علوم تجربی، در رشته‌های علوم انسانی و ریاضی نیز ثبت‌نام کنند؛ شاید این امر بتواند به این توزیع ناعادلانه کمک کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.