صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / میزان ارز پرداختی به دانشجویان خارج از کشور کاهش نمی‌یابد
میزان ارز پرداختی به دانشجویان خارج از کشور کاهش نمی‌یابد

وزیر علوم اعلام کرد

میزان ارز پرداختی به دانشجویان خارج از کشور کاهش نمی‌یابد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میزان ارز پرداختی به دانشجویان شاغل به تحصیل خارج از کشور کاهش نمی‌یابد.

بازدید وزیر علوم از مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

به گزارش کسب و کار نیوز منصور غلامی با اعلام این خبر اظهار کرد: درخصوص نحوه تهیه ارز دانشجویی، بر اساس مذاکراتی که با بانک مرکزی داشته‌ایم، دانشجویانی که از وزارت علوم ارز دریافت می‌کنند، می‌توانند از طریق سامانه‌ای که وجود دارد ثبت نام کنند و در یک بازه زمانی به بانک معرفی شده و ارز مورد نظر خودشان را دریافت کنند.

وی افزود: تعدادی از دانشجویان برای دریافت ارز از کانال وزارت علوم اقدام نکردند و به صورت آزاد، قصد تهیه ارز دانشجویی داشته‌اند که با تلاش و رایزنی که با بانک مرکزی انجام گرفت، مقرر شد این دانشجویان نیز از مراجع رسمی تاییدیه تحصیلی دریافت کنند و به بانک مرکزی معرفی شوند.

وزیر علوم یادآور شد: یکی از پیشنهادها در این راستا و در واقع ساده‌ترین روش برای تهیه ارز دانشجویی به این شکل است که دانشجویان خارج از کشور مدارک تحصیلی خود را به سفارتخانه‌ها و کنسول‌گری‌های جمهوری اسلامی ایران ارائه دهند و با اخذ تاییدیه می‌توانند ارز دانشجویی را تهیه کنند.

غلامی افزود: در این زمینه سازمان امور دانشجویان، دانشجویان متقاضی ارز را به خوبی راهنمایی می‌کند و پیگیر حل مسائل و مشکلات دانشجویان است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درخصوص فرایند و مدت زمان دریافت ارز دانشجویی گفت: در حال حاضر نوبت دریافت ارز دانشجویی تا اواسط تابستان تکمیل شده است و ثبت نام‌های جدید به بعد از این تاریخ موکول می‌شود و این مسئله یکی از گلایه‌مندی‌های دانشجویان و انتقادات جدی است؛ چراکه دانشجویان مشغول به تحصیل در خارج از کشور تا زمان دریافت ارز دانشجویی در صورتی که پول آن‌ها به پایان رسیده باشد، به مشکل می‌خورند.

وی افزود: برای حل این مسئله ضرورت دارد که بانک مرکزی ظرفیت جدیدی را برای دانشجویان خارج از کشور در نظر بگیرد تا این دانشجویان مشکلی نداشته باشند.

به گزارش روابط عمومی وزرات علوم و به نقل ازخبرگزاری خانه ملت، غلامی درخصوص شایعات مربوط به کاهش میزان ارزدانشجویی اظهار کرد: ارز دانشجویی به هیچ وجه کاهش نیافته و همان رقم سابق است که هزار دلار برای فرد مجرد بوده و به ازای همسر و فرزند هر کدام ۵۰۰ دلار افزایش می‌یابد؛ ضمن اینکه شهریه تحصیلی نیز بر اساس گواهی دانشگاه پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.