صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / مشکلی برای تامین کالاهای اساسی نداریم
مشکلی برای تامین کالاهای اساسی نداریم

معاون اقتصادی استانداری تهران:

مشکلی برای تامین کالاهای اساسی نداریم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با تاکید بر اینکه مشکلی در تامین نیازهای اساسی مردم نداریم، از برخورد جدی وقاطع با متخلفان و افراد سودجو در بازار ارز خبر داد.

کالاهای اساسی

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد امامی امین در ششمین جلسه تنظیم بازار استان تهران، با انتقاد از رفتار عده‌ای افراد سودجو و سوءاستفاده کننده از شرایط اقتصادی روزهای اخیر کشور ،این امر را ناشی از بی اخلاقی و نداشتن حمایت ازسوی برخی افراد سودجو دانست و ادامه داد: اولویت دولت تامین نیازهای اساسی مردم است و در این خصوص مشکلی نداریم، اما کسانی که از فضای به وجود آمده که ناشی ازشرایط تحمیل شده به کشور است بدانند که با ابزارهای حاکمیتی و با اشد مجازات مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به اعلام رسمی دولت در خصوص سیاستهای پولی و ارزی و تامین کالاهای اساسی استان با ارز دولتی ادامه داد: برای خرید کالاهایی که دارای اولویت هستند ارز با نرخ ۳۸۰۰و۴۲۰۰ تومان تامین شده است.

وی با اشاره به تذکرات داده شده به برخی از اصناف در خصوص رعایت انصاف و دریافت سود منطقی و متعارف در فرو ش اجناس اظهار کرد :در روزهای اخیر شاهد تخلفات گسترده از سوی شرکت های وارد کننده گوشی تلفن همراه در بازار بودیم که علیرغم دریافت ارز دولتی اقدام به عرضه وفروش  گوشی تلفن همراه با قیمت سرسام آور کردند و در این رابطه شعب ویژه در اداره کل تعزیرات حکومتی استان دایر شده اند و با متخلفین از طریق به کارگیری سازوکار و ابزار حاکمیتی با اشد مجازات برخورد خواهیم کرد و شهروندان استان هرگونه شکایت خود را در این خصوص و موارد مشابه می توانند از طریق تماس تلفنی با اداره کل تعزیرات استان منعکس و پیگیری کنند.

معاون اقتصادی استانداری تهران اظهار کرد: به هیچ وجه اجازه سوء استفاده از فضای به وجود آمده در بازار را به برخی افراد سودجو نمی دهیم چراکه افراد متدین در بازار همیشه با محاسبه سود متعارف اقدام به خرید وفروش کالاها کرده‌اند.

امامی امین جلوگیری از سفته بازی در بازار ارز وسکه را سیاست  منطقی در خصوص اتخاذ سیاستهای ارزی و ریالی عنوان کرد و ادامه داد:جلوگیری ازسفته بازی به عنوان یکی از سیاستگذاریهای منطقی مبتنی بر اصول علم اقتصاد همواره از سوی کشورهایی که در برخی مقاطع زمانی دچار تکانه های اقتصادی می شوند اتخاذ می‌شود و بسیار راهگشاست.

وی در ادامه با اشاره به ذخیره سازی مناسب در برخی از کالاهای اساسی ادامه داد: در خصوص برخی کالاها نسبت به ماه گذشته افزایش قیمت داشته‌ایم و بعنوان نمونه در خصوص روغن نباتی جامد و مایع به ترتیب ۱۰و ۵ درصد افزایش قیمت نسبت به مدت مشابه در ماه قبل افزایش قیمت را شاهد خواهیم بود.

وی همچنین از روند کاهشی قیمت گوشت قرمز گوسفدی و ثابت ماندن قیمت گوشت مرغ در بازار تهران خبر داد و افزود: در خصوص فراورده‌های لبنی و شیر شاهد افزایش قیمت ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه ماه قبل  در عرضه شیرخام بودیم.

معاون اقتصادی استانداری تهران در خصوص افزایش غیرمتعارف کاغذ افزود: در روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت کاذب کاغذ بودیم و در این زمینه با هماهنگی‌های بعمل آمده با سازمان های نظارتی مقرر شده است تا روند افزایش این کالا بطور مستمر رصد و با متخلفین به شدت برخورد شود.
 
امامی امین همچنین از فراهم شدن زمینه‌های کشت فراسرزمینی برخی از محصولات که نیاز به آب فراوان دارند خبرداد و گفت: با عنایت به روند رو به کاهش نزولات جوی در استان تهران مقرر شد برخی از محصولات کشاورزی که آب بر هستند نظیر نهاده‌های دامی از طریق کشت فرا سرزمینی در کشور غنا اقدام کنیم و تاکنون برای کشت ۵هزارهکتار در این کشور به تفاهم رسیده‌ایم.

معاون اقتصادی استانداری تهران همچنین در خصوص قاچاق دام سبک وسنگین از برخی مبادی مرزی غرب کشور گفت: طبق دستور صریح وزیر جهادکشاورزی هرگونه نقل و انتقال و یا ورود و خروج دام از کشورباید با دریافت مجوز های لازم از وزارت جهاد کشاورزی صورت گیرد و در غیر اینصورت این عمل قاچاق محسوب می شود و با متخلفین طبق قوانین مبارزه با قاچاق برخورد قانونی خواهد شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، امامی از برنامهریزی برای عرضه دام سبک به مناسبت فرا رسیدن عیدسعید قربان در سطح استان خبر داد و گفت: به منظور تنظیم بازار قیمت دام سبک در روز عید قربان تمهیدات لازم اندیشیده شده است و از طریق هماهنگی با سازمان میادین میوه و تره بارشهرداری تهران و اداره کل دامپزشکی استان اقدام به عرضه دام زنده و لاشه کاملا بهداشتی دام سبک وارداتی خواهیم کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.