صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / سرنوشت پیشنهاد احداث “تراموا” در تهران چه می‌شود؟
سرنوشت پیشنهاد احداث “تراموا” در تهران چه می‌شود؟

سرنوشت پیشنهاد احداث “تراموا” در تهران چه می‌شود؟

چندی پیش پیشنهادی از سوی دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری‌های کشور مبنی بر راه اندازی تراموا در مسیر اتوبوس های تندرو مطرح شد. در این پیشنهاد عنوان شده بود که مد جدید حمل و نقلی می تواند در مسیر اتوبوس های تندرو غرب به شرق و شمال به جنوب تهران حرکت کند و این تردد مانعی برای فعالیت اتوبوس ها نخواهد شد. این پیشنهاد اما واکنش‌هایی از سوی شورای شهر و شهرداری تهران در پی داشت به طوری که رییس شورای شهر تهران برقی کردن سیستم BRT را گزینه کم هزینه تری نسبت به تراموا دانست و معتقد بود منطقی نیست تراموا را نیز در همین کریدور که هم مترو وهم BRT دارد، اجرایی کنیم.

تراموا

به گزارش کسب و کار نیوز، با وجود اینکه ممکن است هزینه احداث تراموا از احداث خطوط اتوبوس و برقی کردن آنها بیشتر باشد اما تراموا زیبایی شهر را دوچندان کرده و در شهرهایی که توریست پذیر است نیز می‌تواند به عنوان جاذبه گردشگری مورد استفاد قرار گیرد؛ ضمن اینکه استفاده از تراموا باعث کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد.

از طرفی عمر مفید BRT  بین ۷تا ۱۰ سال بوده درحالی که عمر مفید تراموا بالای ۳۰ سال است. همچنین هر رام تراموا می‌تواند حداقل ۳۰۰ نفر را جابه‌جا کند که در مقایسه با اتوبوس تعداد بالایی است. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت اگرچه تراموا به عنوان مد حمل و نقلی مزایای بسیاری دارد و در بلند مدت نیز آثار مثبتی بر افزایش کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی و افزایش کیفیت زیست مردم  خواهد گذاشت؛ اما به دلیل هزینه هایی که ممکن است این مد حمل و نقلی بر شهردای ها وارد کند و شاید شهرداری ها نیز در حال حاضر اولویت های دیگری داشته باشند و منابع مالی آنها نیز پاسخگوی این طرح نباشد، شاید عملی کردن آن در شرایط فعلی راهکار مناسبی نباشد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

پیش‌بینی ۲۶ همت درآمد از محل جرایم در بودجه سال ۱۴۰۳ + جدول

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس جداول بخش دوم لایحه بودجه سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.