صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / راه‌اندازی آزمایشگاه جامع علوم‌پزشکی کرمانشاه تا پایان ۹۷/اقدام دانشگاه برای ایجاد پژوهشگاه

معاون تحقیقات دانشگاه خبر داد

راه‌اندازی آزمایشگاه جامع علوم‌پزشکی کرمانشاه تا پایان ۹۷/اقدام دانشگاه برای ایجاد پژوهشگاه

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از راه‌اندازی آزمایشگاه جامع این دانشگاه تا پایان سال جاری خبر داد.

افتتاح آزمایشگاه‌های مرجع داروسازی تهران شیمی با حضور رییس جمهور

به گزارش کسب و کار نیوز دکتر فرید نجفی در نشست خبری امروز (۹ تیر) با اشاره به تصویب اولین پژوهشکده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال جاری، گفت: خوشبختانه امسال مصوبه راه‌اندازی اولین پژوهشکده دانشگاه را با عنوان پژوهشکده “فناوری سلامت” کسب کردیم.

وی گفت: این پژوهشکده متشکل از سه مرکز تحقیقات نانو، بیولوژی پزشکی و باروری و ناباروری است.

نجفی با اشاره به اهمیت راه‌اندازی این پژوهشکده گفت: راه‌اندازی هر پژوهشکده به لحاظ آموزشی به مثابه راه‌ اندازی یک دانشکده است.

وی از پیگیری راه‌اندازی پژوهشکده دوم دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و افزود: اطلاعات این پژوهشکده ارسال شده و امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم مصوبه راه‌اندازی پژوهشکده دوم را با عنوان پژوهشکده “تحقیقات سلامت” کسب کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: این پژوهشکده نیز آنطور که برنامه‌ریزی شده، متشکل از سه مرکز تحقیقات عوامل محیطی موثر بر سلامت، علوم دارویی و سوءمصرف مواد مخدر است.

نجفی یادآور شد: با وجود سه پژوهشکده عملا می‌توان یک پژوهشگاه در دانشگاه راه‌اندازی کرد و راه‌اندازی پژوهشگاه به لحاظ آموزشی به مثابه راه‌اندازی یک دانشگاه است.

وی افزود: در خصوص راه‌اندازی پژوهشکده سوم هنوز فکر نشده، اما با توجه به وجود ۱۲ مرکز تحقیقات در دانشگاه امیدواریم بتوانیم حداقل چهار پژوهشکده داشته باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به تهیه نقشه ساختمان پژوهشگاه دانشگاه، گفت: در کنار پیگیری برای اخذ مجوز پژوهشکده‌ها در تلاش هستیم تا ساختمان پژوهشگاه نیز برای فعالیت سه پژوهشکده ساخته شود.

وی افزود: طبق مصوبه هیات امنای دانشگاه در سال گذشته مقرر شد ساختمان پژوهشگاه دانشگاه با اعتبار ۱۲ میلیاردی از محل تسهیلات بانکی ساخته شود که نقشه آن در دست تهیه است و اگر شرایط مطلوب باشد، ظرف دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

نجفی در ادامه از راه‌اندازی آزمایشگاه جامع تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا پایان سال جاری خبر داد وافزود: خوشبختانه مجوزها و مصوبه‌های لازم در این زمینه اخذ شده است.

وی افزود: برای محل این آزمایشگاه  تفاهم‌نامه‌ای با معاونت غذا و دارو منعقد کرده‌ایم که طی آن از بخشی از ساختمان جدید این معاونت به طور مشترک برای راه‌اندازی این آزمایشگاه استفاده شود.

نجفی با اشاره به خرید ۱٫۵ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی برای راه‌اندازی این آزمایشگاه، گفت: راه‌اندازی آزمایشگاه جامع حداقل به ۱۷ تا ۱۸ میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی نیاز دارد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.