صفحه اصلی / استان ها / اصفهان / دشت کاشان در محدوده خطرناک اشعه ماورای بنفش قرار می‌گیرد

رییس اداره هواشناسی کاشان:

دشت کاشان در محدوده خطرناک اشعه ماورای بنفش قرار می‌گیرد

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: میزان اشعه ماورای بنفش(UV) از امروز شنبه تا اواسط هفته جاری، در دشت کاشان در محدوده خطرناک قرار می گیرد که باید همه اقدام های احتیاطی رعایت شود.

روز جهانی مقابله با بیابان‌زایی - اصفهان

عباس ارغوانی در گفت‌وگو با خبرنگارایسنا،  اظهار کرد:  شاخص اشعه ماورای بنفش از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷ در دشت کاشان به رقم ۱۲ می‌رسد که این میزان در محدوده خطرناک است .

وی افزود: با توجه به نقشه های هواشناسی، پیش بینی می شود که طی روزهای شنبه تا دوشنبه با تقویت الگوی تابستانی، گرمای هوا شرایطی بالاتر از ۴۴ درجه سانتیگراد خواهد داشت.

رییس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: در این شرایط جوی، بخش هایی از پوست بدن که پوشش ندارند در مدت یک دقیقه آسیب دیده و می سوزد، بنابراین  شهروندان از پوشش مناسب مانند لباس کامل، کلاه، کرم ضدآفتاب استفاده کنند و از عینک آفتابی قوی با قدرت جذب بالای اشعه استفاده شود.

وی گفت: شن زارها، آب و سطح های روشن مقدار زیادی از اشعه های خطرناک را منعکس می‌کنند بنابراین افرادی که در این مکان ها هستند احتیاط‌ لازم را داشته باشند و ساکنان مناطق کویری دشت کاشان تا حد امکان طی شب در پارک ها و فضای سبز مستقر شوند تا در مصرف و هزینه های برق صرفه جویی شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

استادان نمونه کشوری

اساتید اصفهان در میان استادان نمونه کشوری

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, از میان ۱۶ استاد برجسته …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.