صفحه اصلی / استان ها / سمنان / حجم کل پسماندهای ساختمانی وعمرانی پذیرش شده در مرکز تخلیه آبگرم به ۴۰۶۷۱مترمکعب رسید
حجم کل پسماندهای ساختمانی وعمرانی پذیرش شده در مرکز تخلیه آبگرم به ۴۰۶۷۱مترمکعب رسید

حجم کل پسماندهای ساختمانی وعمرانی پذیرش شده در مرکز تخلیه آبگرم به ۴۰۶۷۱مترمکعب رسید

سمنان:کسب وکارنیوز؛مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از40671 مترمکعب حجم کل پسماندهای پذیرش شده در مرکزتخلیه آبگرم درفصل بهار خبرداد.

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا پیوندی طی اعلام این خبر گفت : روزانه از سطح شهر سمنان بطور میانگین ۱۲۰۰تن پسماندهای ساختمانی و عمرانی با تلاش ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی سازمان مدیریت پسماند به مرکز مجاز تخلیه آبگرم واقع در میدان امام حسن (ع) به سمت گودال بزرگ منتقل می شوندکه مجموع حجم کل پسماندهای پذیرش شده در مرکز تخلیه آبگرم اعم از دستگاههای شخصی و دولتی در سه ماه فصل بهار به ۴۰۶۷۱مترمکعب و تناژ ۶۳۴۷۲ تن می رسد.
وی درخصوص اهمیت بازیافت نخاله های ساختمانی و عمرانی عنوان کرد: یکی از مهمترین مواد آلاینده محیط زیست ،نخاله های ساختمانی و عمرانی هستند و امروزه روند ساخت و ساز در شهر سمنان شتابان شده و ساختمانهای قدیمی با تعداد طبقات محدود جای خود را به آپارتمان های چند طبقه می دهند.تخریب ساختمانهای قدیمی و مراحل ساخت و ساز،همچنین عملیات عمرانی و خاکبرداری متوالی،حجم زیادی خاک و نخاله ساختمانی را ایجاد می کند. از این رو در جهت کاهش آلودگی محیط زیست و افزایش صرفه اقتصادی پروژه های عمرانی و همچنین دست یابی به توسعه پایدار ، بازیافت پسماندهای ساختمانی اهمیت زیادی پیداکرده است.
مدیرعامل سازمان در خصوص هدف از تشکیل این ستاد و فعالیتهایش اظهارداشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان در راستای اهداف سازمانی خود به جهت ساماندهی و اعمال مدیریت جمع آوری و جلوگیری از تخلیه و محل دفع و تبدیل و بازیافت پسماندهای و فضولات ساختمانی و عمرانی طی یک طرح مدون و با برنامه ریزی با حمایت و هماهنگی ارگان ها و مسئولین ذیربط نسبت به تأسیس و ایجاد ستادی به منظور جلوگیری از تخلف و ساماندهی اینگونه پسماندها کرد که هدف اصلی از این طرح جلوگیری از تخلیه غیر مجاز در مکان های عمومی ،مکان یابی باشرایط مناسب به عنوان تنها مرکز تخلیه خاک و نخاله و پسماندهای از این قبیل در شهر سمنان می باشد.
پیوندی در خصوص فعالیتهای ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی در سه ماه آغازین سال ۹۷ اینگونه بیان کرد: ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی در سه ماه فروردین ، اردیبهشت و خرداد ماه ،صدور ۳۶ فقره کارت تردد و تمدید کارتهای تردد ماشین آلات ، ۱۲۵ فقره صدور مجوز های خاکبرداری ، صدور ۵۸۸ فقره کل اخطارهای اول ، دوم و سوم ،۹۴ مورد ارسال باکس مکانیزه ،صدور ۱۶ فقره مجوز حفاری و صدور ۷۹ فقره مجوز تخریب منازل از جمله فعالیتهای این ستاد می باشد.
وی در ادامه افزود: ۱۰۴۰سرویس مخلوط به چرخه تولید برگشت که این میزان مقرون تلاشها و کنترل های ستاد ساماندهی می باشد که به ۱۹ مورد بصورت تذکر شفاهی و ۵مورد جریمه و نصب بنر اطلاع رسانی، خودروها را به مرکز تخلیه هدایت کردند که از مجموع ۶۰۲۷خودروهایی که در مرکز پذیرش شدند ۳۸۵۰ سرویس کمپرسی ۶ چرخ،۲۷۵ سرویس خاور، ۹۷۲ سرویس نیسان و ۹۳۰سرویس شهرداری می باشد.
این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه طبق ماده ۱۶ و ۲۰ قانون مدیریت پسماندها ، ستاد ساماندهی با افراد متخلف که بدون مجوز تخلیه در مکان های غیر مجاز انجام دهند برخورد قانونی خواهد کرد. شهروندان جهت دریافت مجوز حفاری ، تخریب ،خاکبرداری و اجاره باکس مکانیزه در جایگزین هزینه بسیار بالای اجاره خودروهای حمل بار و همچنین دریافت کارت تردد برای خودروهای حمل خاک و نخاله می توانند با مراجعه حضوری به آدرس خیابان عسجدی سازمان مدیریت پسماند شهرداری یا با شماره ۳۳۳۲۹۷۵۵داخلی۲۴ ستاد ساماندهی پسماندهای ساختمانی و عمرانی تماس حاصل نمایند.

همچنین مطالعه کنید:

سپهبد قاسم سلیمانی

لغو همه کنسرت‌های موسیقی در سمنان تا ۲۵ بهمن

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.