صفحه اصلی / اجتماعی / جامعه و شهری / تشکیل صندوق پژوهشی استان تهران
تشکیل صندوق پژوهشی استان تهران

استاندار تهران خبر داد

تشکیل صندوق پژوهشی استان تهران

استاندار تهران از تشکیل صندوق پژوهشی استان با حضور دانشگاه‌ها و در جهت انجام پژوهش‌های مورد نیاز تهران خبر داد.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران در ایسنا

به گزارش کسب و کار نیوز، محمدحسین مقیمی در حاشیه نشست با روسای دانشگاه‌ها گفت: برقراری ارتباط میان دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی در استان تهران از اهمیت بسزایی برخوردار است به ویژه اینکه در استان تهران بزرگترین و مهمترین دانشگاه‌های کشور فعالیت می‌کنند، دانشگاه‌هایی که توانسته‌اند ظرف سال‌های گذشته موفقیت‌ها و دستاوردهای چشمگیری داشته باشند.

وی افزود: اینکه چگونه از دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها در جهت حل معضلات اجتماعی و اقتصادی و همچنین توسعه صنعت در سطح استان استفاده کنیم موضوعی است که می‌توان در جلسات مشترک نحوه آن را مورد بررسی قرار داد. دانشگاه‌ها می‌توانند راهکارهای مناسبی در حوزه‌های مختلف ارائه کنند تا با هزینه کمتر اقدامات بزرگی انجام شود.

به گفته مقیمی، دانشگاه‌ها  در بخش‌های اجتماعی می‌توانند به مدیریت استان کمک بسزایی کنند .

وی تاکید کرد: خوشبختانه دو جلسه با روسای دانشگاه‌ها داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم هر فصل این جلسه را به صورت مستمر برگزار کنیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تشکیل صندوق پژوهش استان تهران اشاره کرد و افزود: با تشکیل این صندوق  می‌توانیم در جهت نیازهای استان پژوهش‌ها را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم. در حقیقت باید همه اعتبارات پژوهشی را به سمت این صندوق هدایت کنیم تا از راه صحیحی بودجه‌ها به صورت مشخص صرف اقدامات پژوهشی شود.

مقیمی ادامه داد: با شکل‌گیری این صندوق کل بودجه پژوهشی به آن منتقل خواهد شد و مسائل مختلف در سطح استان با توجه به اعتبار و تخصص هر دانشگاه به دانشگاه مربوطه واگذار خواهد شد.

وی تاکید کرد: می‌توانیم بیشتر مباحث اجتماعی و اقتصادی را که باید مورد توجه قرار بگیرند، به دانشگاه‌ها برای پژوهش بیشتر واگذار کنیم چراکه در حال حاضر صنایع با دانشگاه‌ها ارتباط مستمر دارند هرچند که می‌توانیم در این حوزه نیز جلسات مشترکی را میان دانشگاه‌ها و صنایع برگزار کنیم.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه در این صندوق می‌توانیم براساس نیاز طرح‌های مدنظر را با تخصیص اعتبار لازم برای پژوهش به دانشگاه‌ها واگذار کنیم، افزود: می‌توان کمیته‌ای تشکیل داد که بر کارهای انجام شده نظارت داشته باشد و همچنین کار را در این صندوق بین دانشگاه‌ها تقسیم کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد ساخت شهرک‌های علمی و فناوری اشاره کرد و افزود: استانداری تهران کمک خواهد کرد تا این شهرک‌ها شکل بگیرند. در حال حاضر می‌توان در جنوب، غرب و مرکز استان تهران این شهرک‌های علمی و فناوری تشکیل شوند. بی‌تردید استانداری تهران علاوه بر پشتیبانی در تشکیل این شهرک‌ها، همکاری شهرداری‌ها را نیز در این مسیر جلب خواهد کرد.

مقیمی تاکید کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند مسائل مهمی که احیانا از دید ما غافل مانده به ما یادآوری کنند و با همکاری هم در جهت حل معضلات گام برداریم. همچنین ما آمادگی داریم برای توسعه دانشگاه هر کاری که از دستمان برمی‌آید، انجام دهیم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.