صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / اکوادور: تصمیم‌گیری درباره آسانژ به آمریکا مربوط نیست

اکوادور: تصمیم‌گیری درباره آسانژ به آمریکا مربوط نیست

وزیر امور خارجه اکوادور به دنبال سفر اخیر مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به کشورش گفت تصمیم‌گیری درباره سرنوشت جولیان آسانژ، بنیانگذار وب‌سایت ویکی‌لیکس ارتباطی به واشنگتن ندارد.

آسانژ

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام دفتر مایک پنس،‌ معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: مایک پنس در دیدار روز پنجشنبه خود با لنین مورنو، رئیس‌جمهور اکوادور مساله سرنوشت جولیان آسانژ، ‌بنیانگذار وب‌سایت ویکی‌لیکس که در حال حاضر در سفارت اکوادور در شهر لندن به سر می‌برد مطرح کرده است.

در همین راستا، خوزه والنسیا، وزیر امور خارجه اکوادور به خبرنگاران گفت: این اکوادور و بریتانیا و البته خود آسانژ-به عنوان کسی که در وضعیت پناهندگی در سفارت ما اقامت دارد- هستند که درباره گام‌های بعدی مربوط به آسانژ تصمیم خواهند گرفت.

وی افزود: بنابراین این مساله وارد دستورکار با آمریکا نمی‌شود.

در عین حال مقام آمریکایی به خبرنگارانی که پنس را در سفر همراهی کرده بودند گفت: پنس و مورنو توافق کردند تا بر سر اقدامات بالقوه بعدی هماهنگی نزدیک داشته باشند.

آسانژ ۴۶ ساله در سال ۲۰۱۲ به منظور فرار از استرداد به سوئد به سفارت اکوادور در انگلیس پناهنده شد.

با وجود آنکه مقام‌های سوئد سال گذشته اعلام کردند که از تحقیقات قضایی علیه آسانژ دست برداشتند اما مقام‌های انگلیسی گفته‌اند که آسانژ را به دلیل نقض شرایط وثیقه دستگیر خواهند کرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.