صفحه اصلی / فرهنگی / سینما تئاتر تلویزیون / افتتاح یک مجموعه بزرگ سینمایی در ارومیه
افتتاح یک مجموعه بزرگ سینمایی در ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی

افتتاح یک مجموعه بزرگ سینمایی در ارومیه

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت سالن‌های سینما در ارومیه گفت:با توجه به پیگیری‌های لازم و تخصیص بودجه مناسب مجموعه سینمایی«تالار بزرگ ارومیه» تا پایان سال 97 افتتاح خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت سالن‌های سینما در ارومیه گفت:با توجه به پیگیری‌های لازم و تخصیص بودجه مناسب مجموعه سینمایی«تالار بزرگ ارومیه» تا پایان سال ۹۷ افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی،سمعی و بصری،سید هادی بهادری نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطوری که بنده در یکی از نطقهای پیش از دستور در صحن مجلس اشاره کردم، وضعیت سالن‌های سینما در استان آذربایجان غربی و خصوصا شهر ارومیه مناسب و در خور شأن مردم فرهنگ دوست این خطه نیست و این در حالی ست که این استان زادگاه سینماگران و کارگردانان بزرگی در سینمای ایران همچون یدالله صمدی بوده است.

او در ادامه توضیح داد:با پیگیریهای بنده در تخصیص بودجه مناسب برای تکمیل و افتتاح مجموعه سینمایی «تالار بزرگ ارومیه» که بیش از ۱۰ سال از شروع به ساخت آن گذشته است، این پروژه تا پایان سالجاری افتتاح خواهد شد و بنده و همکارانم در پیشبرد پروژه‌های عمرانی فرهنگی در حد توان تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: نگاه مسئولین اجرایی استان به مقولات فرهنگی بسیار مهم است و مجموعه اقدامات و پیگیری آنها در تأمین نیازهای فرهنگی و هنری مردم استان، تعیین کننده است. به عنوان مثال نگاه و علاقه مندی مدیر کل قبلی ارشاد استان به بحث سینما نسبت به حوزه‌های دیگر فرهنگی خاص و جدی نبود و امیدواریم مدیر کل فعلی با استفاده از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، استانداری و دیگر ادارات و ارگان های استانی بتواند با جذب سرمایه های بخش خصوصی باعث رونق سینما در استان شود.

بهادری اذعان داشت:ما نمایندگان در تخصیص مناسب بودجه فرهنگی به استان تلاش خود را می‌کنیم اما تفریق و تخصیص این بودجه به استان‌ها از وظایف داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و امیدواریم که این بودجه براساس نیاز به استان تعلق گیرد.

در روزهای گذشته ناصر خدایاری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی در گفتگویی دیگر ضمن اشاره به مشکل کمبود سالنهای سینماها در استان آذربایجان غربی و تقاضا از مالکین بخش خصوصی برای مشارکت در امر سالن سازی سینما، آذربایجان غربی را پیشتاز در صنعت فیلم سازی و با قابلیت تبدیل به یکی از قطب های سینمای ایران دانسته بود.

همچنین مطالعه کنید:

۱۵۰ ولاگ از ۲۴ استان کشور به جشنواره فیلیمومدرسه رسید

به گزارش کسب و کار نیوز، میثم حیدری، مدیر اجرایی فیلیمومدرسه با بیان این خبر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.