صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / آغوش همیشه باز شورای فنی برای رستمی/ شوخی با عدالت در فدراسیون وزنه برداری
آغوش همیشه باز شورای فنی برای رستمی/ شوخی با عدالت در فدراسیون وزنه برداری

آغوش همیشه باز شورای فنی برای رستمی/ شوخی با عدالت در فدراسیون وزنه برداری

فدراسیون وزنه برداری بدون در نظر گرفتن نتایج رکوردگیری تیم ملی یکی از هفت سهمیه بازی های آسیایی را به کیانوشی داد که هنوز ابهامات زیادی در مورد وضعیتش وجود دارد.

کیانوش رستمی

به گزارش کسب و کار نیوز، به نظر می رسد قرار نیست حواشی از کیانوش رستمی جدا شود و اکنون نیز با اعلام ترکیب تیم ملی اعزامی به بازی های آسیایی، رستمی دوباره در بطن حواشی قرار گرفت. رستمی که به تازگی تغییر وزن داده و به دسته ۹۴ کیلوگرم آمده است اولین شوک را به کاروان ایران داد چرا که یک مدال طلای ایران در بازی های آسیایی کم شد.

زمانی  که صالحی امیری رییس کمیته ملی المپیک هزینه ای را برای حضور رستمی در اسپانیا پرداخت کرد، این تصور می شد کمیته ملی المپیک دارد تلاش می کند که رستمی بتواند به بازی های آسیایی برسد  و یک مدال طلا برای ایران در دسته ۸۵ کیلوگرم بگیرد. اما رستمی که گفته می شود به دلیل آسیب دید گی زانویش دیگر شرایط وزن کم کردن را ندارد، تصمیم گرفت هم وزن سهراب مرادی شود.

رستمی که حدود دو ماه است به وزن جدید آمده است، در رکورد گیری تیم ملی برای اعلام ترکیب نفرات اعزامی به بازی های آسیایی شرکت کرد و در دسته ۹۴ کیلوگرم در یک ضرب ۱۸۰ کیلوگرم را ثبت کرد و در دوضرب وزنه های ۲۲۵ و ۲۲۷ کیلوگرم را انداخت. همین موضوع نشان می دهد او هنوز به زمان احتیاج دارد تا در وزن جدید جا بیفتد اما ماجرا دقیقا از جایی جالب می شود که شورای فنی وزنه برداری پس از چند ساعت جلسه، مصرانه می خواهد کیانوش رستمی هم در ترکیب تیم ملی باشد. آن هم در شرایطی که اصلا وضعیت رستمی در وزن جدید مشخص نیست  و حتی وضعیت رکوردی او نیز نامعلوم است.

از طرفی دیگر همین شورای فنی چند ماه پیش، محمدرضا براری را به این دلیل که در رکورد گیری اوت کرد، کنار گذاشت و اینکه او را به مسابقات اعزام کنند را “بی عدالتی” توصیف کردند اماچند ماه بعد در یک شرایط مشابه تصمیم گرفته‌اند رستمی در دسته ۹۴ کیلوگرم ملی‌پوش شود که مشخص نیست برپایه کدام منطق این تصمیم گرفته شده و عدالتی که پیش از این حرفش را می‌زدند حالا کجا رفته است.

البته اولین مرتبه نیست که شورای فنی وزنه برداری حق انتخاب نفرات را از سرمربی تیم ملی می گیرد و در مقابل، تصمیماتی اتخاذ می کند که سرانجام آن تاکنون شکست بوده است. خط زدن بهادر مولایی برای المپیک، اجازه دادن به تنها تمرین کردن رستمی برای مسابقات جهانی و نتیجه نگرفتن او و همچنین خالی کردن پشت سرمربی تیم ملی خود تنها نمونه های کوچکی از تصمیمات مثلا فنی اما شکست خورده شورای فنی وزنه برداری است. در تصمیم اخیر شورای فنی هم به طور واضح می توان دید که خود شورای عالی فنی زیر سوال رفته است و نشان دادند  حتی خودشان هم به قوانین‌شان پایبند نیستند.

اینکه رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم موفقیت های بزرگی داشته بر کسی پوشیده نیست اما اکنون او در یک وزن دیگر است که چندان وضعیتش مشخص نیست. شورای فنی می توانست به رستمی چند ماه فرصت دهد تا شرایطش در وزن جدید مشخص شود و در رویدادهای آتی از او استفاده کند اما واقعا مشخص نیست چرا تحت هر شرایطی می خواهند فقط رستمی باشد حالا با نتیجه یا بی نتیجه.

 علی مرادی و تیم شورای فنی اش در مسابقات جهانی آمریکا هم مصر بودند رستمی مصدوم و ناآماده حتما وزنه بزند و همه نوع امکانات از موافقت با تنها تمرین کردن او به قیمت کنار گذاشتن کادرفنی گرفته تا شرکت نکردن در رکورد گیری و حضور برادرش در آمریکا را فراهم کردند تا او یک مدال طلا بگیرد اما در نهایت چیزی جز باخت نصیبش نشد. آن زمان کاملا شکست مدیریت “رستمی پسند”مرادی مشهود بود اما با این حال به نظر می رسد مرغ علی مرادی هنوز هم یک پا دارد و کیانوش همچنان همیشه باید باشد حالا به هر قیمتی که شده.

 در حال حاضر ایوب موسوی یکی از نفرات آینده دار تیم ملی کنار گذاشته شده و مجید عسگری هم به اصطلاح در آب نمک است تا اگر نزدیک بازی ها اتفاقات دیگری رخ داد بتوانند از ترفند مصدومیت وپرونده پزشکی او را جایگزین کنند.

علی مرادی هر چند که در هر مسئله ای همیشه یک راه در رو برای خودش دارد اما این مرتبه همانطور که تمام قد پشت کیانوش است باید تمام قد هم پاسخگوی هر نتیجه ای باشد که در جاکارتا رقم می خورد. ضمن اینکه همانند مسابقات جهانی سال قبل، مصدومیت‌های ناگهانی بهانه ای نخ نما شده برای شکست های احتمالی خواهد بود و پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.