صفحه اصلی / ورزشی / سایر رشته های ورزشی / سلیمی:آن بهداد جوان ۴ و ۸ سال پیش نیستم/ امیدوارم خبر کم شدن پاداش‌ها درست نباشد
سلیمی:آن بهداد جوان ۴ و ۸ سال پیش نیستم/ امیدوارم خبر کم شدن پاداش‌ها درست نباشد

سلیمی:آن بهداد جوان ۴ و ۸ سال پیش نیستم/ امیدوارم خبر کم شدن پاداش‌ها درست نباشد

قهرمان وزنه برداری المپیک لندن گفت: من آن بهداد جوان ۴ و ۸ سال پیش نیستم با این حال تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم به سومین طلای بازی‌های آسیایی خود  برسم البته برایم فرقی نمی‌کند که من آن را بگیرم یا سعید.

رکوردگیری نهایی تیم ملی بزرگسالان جهت شرکت در بازی های آسیایی جاکارتا

به گزارش کسب و کار نیوز، بهداد سلیمی درباره اینکه سومین مدال طلای بازی‌های آسیایی را به خود نزدیک می‌بیند یا خیر، بیان کرد: امسال کارم نسبت به دوره‌های قبل سخت‌تر است به هر حال سعید علی حسینی  و وزنه بردار ازبکستانی هم هستند. از طرف دیگر من آن بهداد جوان ۴ و ۸ سال پیش نیستم با این حال تمام تلاشم را می‌کنم که بتوانم به سومین طلای بازی های آسیایی خود  برسم. البته به شخصه برایم مهم این است که مدال طلا به ایران برسد و برایم فرقی نمی کندمن آن را بگیرم یا سعید. فقط امیدوارم مدال طلا و نقره برای ایران باشد.

سلیمی در مورد این که به نظر می‌رسد با وجود بالا رفتن سنش، انگیزه‌اش هم بیشتر از قبل شده است، تاکید کرد: خیلی هم سنم بالا نیست و ۲۸ سال دارم (باخنده). این که گفتم بهداد ۴ و ۸ سال قبل نیستم به خاطر مصدومیت سنگینی است که پشت سر گذاشتم. بعد از ۲ سال و ۹ ماه از عمل جراحی که انجام دادم هنوز دارم با زانویم کلنجار می‌روم و اگر زانویم اجازه دهد تمریناتی که دلم می‌خواهد را انجام دهم، می‌توانم به رکوردهای جهان برسم. متاسفانه زانویم در این راه اذیت می‌کند و البته تقصیری هم ندارد چون خودم به آن فشار آوردم.

قهرمان المپیک لندن در پاسخ به این پرسش که گمانه زنی‌هایی مطرح است مبنی بر این که شاید با گرفتن مدال طلای بازی‌های آسیایی بخواهد خداحافظی کندو به چنین مساله‌ای فکر کرده است یا خیر، تصریح کرد: من هدف‌هایم را کوتاه مدت می‌چینم و مسابقه به مسابقه جلو می‌روم. باید تا بازی‌های آسیایی جلو بروم و با توجه به فشاری که به پایم می‌آورم ببینم می‌توانم خودم را به مسابقات جهانی برسانم یا نه.

وزنه بردار فوق سنگین ایران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که پس از مطرح کردن مشکلات اردو و نداشتن تجهیزات، آیا تغییری در شرایط به وجود آمد، تاکید کرد: شرایط خیلی بدتر شده است. البته من از وزارت ورزش گلایه دارم و حرف‌هایی در مورد پاداش‌ها شنیدم که مبلغ سکه‌ها کمتر شده و پاداش قهرمانی تیم ما در جهان نیز در نظر گرفته نشده است که امیدوارم درست نباشد چرا که باعث می‌شود انگیزه تمام ورزشکاران صفر شود. این اتفاق باعث می‌شود انگیزه همه کسانی که در این قهرمانی سهم داشته باشند کم  شود و حتی ممکن است کسانی که در شرایط مالی نه چندان خوب هستند در مسابقات شرکت نکنند.

 او ادامه داد: بر فرض مثال، من بهداد سلیمی در لیگ ۱۵۰ میلیون تومان قرارداد دارم و برای برنز مسابقات جهانی ۱۶ سکه به من می‌دهند و این ۱۶ سکه ارزش این همه دوری از خانواده، سختی و مصدومیت را ندارد. خدا را شکر مدال هم کم نداریم.

سلیمی در پاسخ به این پرسش که که این انتظار وجود دارد مانند فوتبالیست‌ها به ورزشکاران رشته‌های دیگر هم پاداش دهند، گفت: ما نمی‌گوییم به آنها ندهند. به هر حال فوتبالیست‌ها هم زحمت کشیدند و پرچم ایران را بالا بردند اما نگران این هستیم که در حق ورزشکاران دیگر اجحاف شود چون در این صورت دیگر انگیزه‌ای برای شرکت در مسابقات جهانی  و بازی‌های آسیایی نمی‌ماند.

او در مورد این که در بازی‌های آسیایی علاوه بر رقبا و وزن‌ها باید با داوران هم بجنگد، گفت: به این مساله فکر نمی‌کنم و کارم را انجام می‌دهم. درست است ناداوری‌هایی در حقم شد اما دارم بر روی نقاط ضعف خود کار می‌کنم و به خاطر مصدومیت فرم بالا زدنم تغییر کرده است. کارشناس‌ها هم از وزنه ۲۴۵ کیلوگرم من در رکورد گیری خیلی راضی بودند. 

سلیمی درباره روحیه بالای خود در روز رکوردگیری نیز بیان کرد: تمرینات خوبی در چند هفته گذشته پشت سر گذاشتم و شرایط بدنی‌ام هم نسبتا خوب بود و فقط زانویم اذیت می‌کرد که در ۳-۴ هفته گذشته با کمک دکتر نوروزی توانستیم برطرفش کنیم. وزنه‌های هم که در رکورد گیری زدم، در تمرینات نیامده بودم اما باید این وزنه را می‌زدم تا در اردوی شمال جهش خوبی داشته باشم.

وزنه بردار فوق سنگین ایران در مورد حضورش در مسابقات جهانی نیز تاکید کرد: کارمان در مسابقات جهانی خیلی سخت شده است ولی باید دید چه می‌شود. شرایط من مثل قبل نیست از این رو هدفم را کوتاه مدت می‌چینم و الان اولویت برایم بازی‌های آسیایی است. بعد از ان استارت تمریناتم را برای مسابقات جهانی می‌زنم.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

وزنه برداری

تلاش ما رسیدن به مدال آسیایی وزنه برداری بانوان است

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,  اکبر خورشیدی درباره ی عملکرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.