صفحه اصلی / سیاسی / سیاست خارجی و هسته ای / روابط تجاری با ایران را قطع نمی‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه:

روابط تجاری با ایران را قطع نمی‌کنیم

وزیر امورخارجه ترکیه گفت که آنکارا به خاطر دیگر کشورها روابط تجاری‌اش با ایران را قطع نمی‌کند.

چاووش اوغلو

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه روز جمعه (امروز) در گفت‌وگو با شبکه ان‌تی‌وی تاکید کرد که این کشور به خاطر دیگران روابط تجاری‌اش با ایران را متوقف نخواهد کرد.

آمریکا از کشورها خواسته است تا واردات نفت خام ایارن را به صفر برسانند. یک مقام ارشد وزارت امورخارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن از خریداران نفت ایران خواسته است تا از چهارم نوامبر این واردات را متوقف کنند و برای نفت ایران جایگزین بیابند.

چاووش اوغلو در ادامه گفت: اگر تصمیمات آمریکا در راستای صلح و ثبات باشد ما از آن حمایت خواهیم کرد اما مجبور نیستیم از هر تصمیمی پیروی کنیم. متحد بودن به معنی این نیست که هر تصمیمی را لغت به لغت دنبال کنیم.

وی افزود: ایران یک همسایه خوب است و ما روابط تجاری داریم. قصد ما این نیست که روابط تجاری‌مان  با ایران را به این دلیل کشورهای دیگر به ما گفته‌اند قطع کنیم.

وزیر امورخارجه ترکیه در بخش دیگری از این گفت‌وگو به مسئله سوریه اشاره کرد و با ادعای اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جنوب این کشور مرتکب نقض توافقات مربوط به ایجاد مناطق کاهش تنش شده است، گفت که روسیه، ایران و آمریکا مسئول آن هستند.

وی تصریح کرد: کشورهای ضامن حکومت اسد ایران و روسیه هستند و ترکیه نیز ضامن مخالفان است. روسیه و آمریکا به توافق مناطق ایجاد کاهش تنش  دست یافتند.

بنابر این گزارش، طی ۱۰ روز گذشته منطقه درعا در سوریه شاهد حملات هوایی و زمینی متعددی بوده است که ادعا می‌شود توسط نیروهای اسد و با حمایت گروه‌های شیعی انجام شده است. سازمان ملل روز سه‌شنبه هشدار داد که جان ۷۵۰ هزار نفر در این منطقه در خطر قرار دارد و تاکنون ۴۵ هزار نفر نیز بی‌خانمان شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

اسلامی: تولید اورانیوم ۶۰ درصد از روز گذشته در فردو آغاز شد

به گزارش ایسنا محمد اسلامی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه محیط زیست درباره واکنش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.