صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / همدستی شرکت فرانسوی “لافارژ” در جنایات تروریست‌ها در سوریه

دیلی تلگراف نوشت؛

همدستی شرکت فرانسوی “لافارژ” در جنایات تروریست‌ها در سوریه

بر اساس گزارش‌ها یک شرکت بزرگ سیمان سازی فرانسه به نام شرکت "لافارژ" متهم به همدستی در جنایت‌هایی که در سوریه اتفاق افتاده و پشتیبانی مالی از گروه‌های تروریستی در این کشور شده است.

سلاح های محبوب تروریستهای داعش

به گزارش کسب و کار نیوز، به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، یک منبع حقوقی آگاه اظهار کرد که این شرکت فرانسوی از طریق واسطه‌هایی به تامین مالی گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه می‌پرداخته و در همین راستا میلیون‌ها دلار به دست این گروه‌ها از جمله گروه تروریستی داعش رسانده، صرفا به این خاطر که یک کارخانه خود را در سوریه در ضمن جنگ در این کشور فعال نگه دارند.

همچنین این شرکت متهم شده به اینکه جان کارمندان سابق خود را در یکی از واحدهای تولید سیمانش در منطقه “جلابیا” در شمال سوریه به خطر انداخته است.

یک گروه حقوقی فرانسوی به نام “شرپا” که یکی از شاکیان این شرکت فرانسوی در این پرونده است، گفت: این اولین بار است که یک شرکتی به طور کلی در جهان متهم به همدستی در جنایات علیه بشریت می‌شود.

اتهامات مطرح شده علیه شرکت لافارژ که در سال ۲۰۱۵ با شرکت سوئیسی “هولسیم” ادغام شد، جدی‌ترین اتهاماتی هستند که علیه یک شرکت فرانسوی در سال‌های اخیر مطرح می‌شود.

مقام‌های فرانسوی به شرکت لافارژ دستور دادند که یک وثیقه ۳۰ میلیون یورویی به عنوان ذخیره امنیتی پیش از محاکمه‌اش نزد مقام‌ها بگذارد.

در همین راستا هشت مدیر شرکت لافارژ متهم به حمایت مالی از یک گروه تروریستی یا به خطر انداختن جان انسان‌ها به دلیل فعالیت‌های این شرکت در سوریه از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ شده‌اند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.