صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / ماندگاری هوای گرم در جنوب کشور / خیزش گرد و خاک در زابل
ماندگاری هوای گرم در جنوب کشور / خیزش گرد و خاک در زابل

پیش‌بینی وضعیت هوای کشور طی سه روز آینده؛

ماندگاری هوای گرم در جنوب کشور / خیزش گرد و خاک در زابل

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور، آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، گفت: در سه روز آینده در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

گرمای هوا

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، به پیش‌بینی وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده پرداخت و اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور، آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

وی افزود: در همین مدت در مناطقی از شمال شرق،‌ شرق و جنوب شرق کشور وزش باید شدید پیش‌بینی می‌شود که در بعضی ساعات در منطقه زابل همراه با خیزش گرد و خاک خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سه روز آینده در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد گفت: طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعدوبرق دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه ادامه دارد: همچنین در این مدت هوای گرم در جنوب غرب و جنوب کشور ماندگار خواهد بود و از امروز تا روز یکشنبه (۱۰ تیر) در نیمه شمالی کشور افزایش دما بین ۳ تا ۵ درجه پیش بینی می‌شود. تنگه هرمز امروز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی  آسمان پایتخت را نیز طی امروز جمعه و دو روز آینده صاف گاهی همراه با وزش باد پیش بینی کرد و گفت: دمای هوا در روز جاری بین ۲۵ تا ۳۷ درجه سانتیگراد است. فردا شنبه (۹ تیر) دمای هوای تهران بین ۲۵ تا ۳۹ درجه  سانتیگراد و روز یکشنبه بین ۲۷ تا ۴۰ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.