صفحه اصلی / سیاسی / بین الملل / رابرت فیسک: “معامله قرن” کرامت فلسطینیان را از بین می‌برد
رابرت فیسک: “معامله قرن” کرامت فلسطینیان را از بین می‌برد

رابرت فیسک: “معامله قرن” کرامت فلسطینیان را از بین می‌برد

رابرت فیسک، تحلیلگر سرشناس روزنامه ایندیپندنت انگلیس ضمن انتقاد از داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا گفت، "معامله قرن" سلب کرامت فلسطینیان است.

کوشنر

به گزارش کسب و کار نیوز، رابرت فیسک در مقاله‌ای در روزنامه ایندیپندنت به بیان جنبه‌های منفی طرح آمریکایی “معامله قرن” پرداخت که جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا آن را طراحی کرده است.

فیسک در مقاله‌ای با عنوان “معامله قرن کوشنر سلب کرامت فلسطینیان است” نوشت، مردم فلسطین پس از گذشت سال‌ها از اشغال‌گری، قتل‌عام فلسطینیان بی‌گناه و تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره انتقال سفارت واشنگتن به قدس اشغالی در بالاترین درجه از ذلت و خواری قرار دارند.

وی در ادامه نوشت: اکنون هم طرح معامله قرن مطرح شده که معامله نهایی قاطعانه‌ای است که در آن فلسطینیان هیچ‌گونه تصمیم‌گیری، حقی یا رایی ندارند و براساس آن فلسطین پایتخت کوچکی خواهد داشت، اشغال‌گری پایان نخواهد یافت و در  فلسطین امنیت، ارتش، مرزهای مستقل و اتحادی وجود نخواهد داشت. همه اینها در مقابل گرفتن چندین میلیارد آلوده به خون قرار دارد.

فیسک ادامه داد،‌ آیا کوشنر به این درجه از هذیان‌گویی رسیده است؟ آیا کوشنر پس از سه جنگ اسرائیل با کشورهای عربی، شهادت صدها هزار فلسطینی از زمان اشغال‌گری تاکنون و آوارگی هزاران تن دیگر، معتقد است که فلسطینیان این راه‌حل را خواهند پذیرفت؟ آیا او ملاحظه کرده که ملت فلسطین نه برای بهبودی اوضاع معیشتی خود بلکه برای بیرون راندن اشغال‌گران دست به تظاهرات زدند؟ آیا واقعا معتقد است شهروندان غزه برای ساخت درمانگاه‌های پزشکی در مرزها تجمع کردند؟ چگونه امکان دارد که او یک ملت عرب را تحقیر کرده و بگوید، آزادی، حاکمیت ارضی، استقلال و کرامت این ملت تنها نقاط اختلافات سیاسی است؟

وی به آنچه که روزنامه “هاآرتص” اسرائیل درباره جزئیات معامله قرن منتشر کرده، استناد کرد و گفت، این طرح فلسطینیان را از قدس شرقی بیرون خواهد راند و در ازای عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از پنج روستا و محله‌های عربی شرق و شمال قدس، ابودیس را به عنوان پایتخت به آنها می‌دهد.

به این ترتیب اسرائیل به صورت کامل بر قدس و وادی اردن کنترل می‌یابد، همچنین در مقابل افتتاح برنامه بازسازی نوار غزه و پمپاز میلیاردها دلار برای پروژه‌های زیرساختی در کرانه باختری، کشور فلسطین جدید خالی از سلاح، ارتش و نیروهای امنیتی خواهد بود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رئیس‌جمهور: فلسطین به مسئله اول جهان بشریت تبدیل شده است

به گزارش کسب و کار نیوز، وی با بیان اینکه مهمترین مسئله امت اسلامی، امروز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.