صفحه اصلی / سیاسی / دولت / بزنگاهی که رسانه‌ها باید هوشیار باشند
بزنگاهی که رسانه‌ها باید هوشیار باشند

بزنگاهی که رسانه‌ها باید هوشیار باشند

شب گذشته محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه که مسئولیت سخنگویی دولت را نیزعهده دار است، هم راستا با تلاش های دولت در جهت بر ریل موافق انداختن اوضاع اقتصادی کشور در یکی از برنامه های صدا و سیما حاضر شد تا افکار عمومی را نسبت به تلاش‌های تیم اقتصادی دولت درجهت کنترل اوضاع تشریح و با مردم سخن اقناعی داشته باشد، در این گفت‌وگو اتفاقی افتاد که همه گفته ها تحت الشعاع آن قرار گرفت و با یک سوء برداشت همراه شد .

image.png

به گزارش کسب و کار نیوز،  محمدباقر نوبخت در بخشی از اظهاراتش، خود را به عنوان جزئی از دولت مخاطب قرار داد و تصریح کرد اگر مشکل یا ضعفی در هر حوزه ای مانند ارز که مسئولیت آن با بانک مرکزی است بنده هم به عنوان عضو دولت خود را مسئول می‌دانم.
اما این بیان رئیس سازمان برنامه و بودجه کافی بود تا بهانه به دست مخالفانی بیافتد که این روزها سیاست‌های اقتصادی نظام را هدف گرفته اند تا آنچه را که بعضا خود به نوعی در آن سهیم هستند را به گردن یک عضو از دولت بیاندازند، حال آنکه همه نیک می‌دانند در تمام ادوار و دولت‌ها این اشخاص نبوده و نیستند که سیاست‌های اقتصادی وسیاسی و حتی فرهنگی و اجتماعی را تنظیم و اعلام می‌کنند ، بلکه همواره تیمی مسول و صاحبنظر برای تدوین این سیاست‌ها انتخاب شده و می‌شوند .
شاید در خوشبینانه‌ترین حالت تیتر “نوبخت: در جریان ارز من مقصرم” را بتوان تسویه حساب با شخص سخنگو دانست که قطعا زمان فعلی را هیچ عقل سلیمی مناسب برای این نوع تسویه حساب نمی‌داند؛ چرا که هر اقدام ناصوابی می‌تواند با گره خوردن به منافع ملی، کشور را در شرایط دشوارتری از آنچه امروز با آن مواجه هستیم ، قرار دهد.
اینکه رسانه ها چه رویکری درمقابل این موج آفرینی های مخالف منافع ملی اتخاذ کنند؛ بدون توجه به اصل و متن کامل سخنان سخنگوی دولت، با گستردگی تمام همین خبر تحریف شده و ناقص را منعکس کرده یا بدون توجه به ابعاد موضوع ،به بررسی آن اهتمام ورزند، شاید یکی از مواردی باشد که بتواند جایگاه یک رسانه پیشرو در معنای واقعی آن و نه بخشی پیرو در جامعه را نشان دهد .
به راستی مشخص نیست در شرایط کنونی کشور و با وجود دشمنی های آشکار بیرونی، هدف برخی دوست نماهای داخلی برای تحریف و تقطیع سخنان مسئولان نظام چیست؟ آیا آثار و عوارض چنین اقداماتی برای دوستان نامعلوم است؟ خوب است رسانه‌هایی که عنوان مستقل را یدک می‌کشند کمی دقیق تر با اخبار مواجه شده و پس از پالایش اخبار صحیح از آنچه در عرف سیاه‌نمایی و دروغ خوانده می‌شود، در مسیری حرکت کنند که آب به آسیاب دشمن ریخته نشود.
البته سخنان محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط زنده تلویزیونی شب گذشته، که در پی دستور روز چهارشنبه رییس جمهور برگزار شد، بخش مغفول مانده‌ای داشت که حتما باید دیده شود. وی اعلام کرد هفته آینده ۵ برنامه عملیاتی ازسوی سازمان تقدیم رییس‌جمهوری می‌شود و بودجه، تولید، اشتغال و حمایت از اقشار کم‌درآمد و مدیریت نقدینگی اولویت این بسته‌ها است.
بیایم در این موقعیت حساس که وحدت کلمه تنها راه نجات به شمار می‌رود ، به اتحاد و یگانگی بیاندیشیم و بپذیریم یکایک آحاد جامعه و مسولان در نجات ایران اسلامی مسئولیت دارند و هرکسی عذر تقصیری برکارهای کرده و یا نکرده و تصمیم هایی که در آن نقش داشته یا نداشته به پیشگاه ملت آورد، مورد تقدیر قرار داده و راه را برای مقابله بادشمنانی که برنامه ریزی کرده اند! چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را نبینیم!!! هموار نکنیم .

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

مخبر: هیچ گره اقتصادی غیر قابل حل وجود ندارد

به گزارش کسب و کار نیوز ، محمد مخبر صبح امروز (سه شنبه) در این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.