صفحه اصلی / استان ها / اردبیل / ۳۰ درصد تنوع زیستی کشور متعلق به اردبیل است
۳۰ درصد تنوع زیستی کشور متعلق به اردبیل است

مدیرکل محیط زیست استان‌:

۳۰ درصد تنوع زیستی کشور متعلق به اردبیل است

‌مدیرکل محیط زیست استان اردبیل گفت: استان اردبیل از لحاظ تنوع زیستی جزو استان‌های غنی کشور است، به طوری که 30 درصد تنوع زیستی کشور در رده مهره‌داران متعلق به این استان است.

 ‌محمد خداپرست

‌به گزارش کسب و کار نیوز، ‌محمد خداپرست در نشست با اعضای شورای شهر اردبیل با قدردانی از تعامل و همکاری خوب شورا و شهرداری و اجرای برنامه‌های آموزشی و فرهنگسازی در ارتقای آگاهی مردم در حوزه محیط زیست اظهار کرد: در دولت دوازدهم اولویت سازمان محیط زیست دفع اصولی پسماند، مقابله با آلودگی هوا، شناسایی کانون‌های ریزگرد و تامین حقابه‌های زیست محیطی است که در این چهار حوزه اقدامات خوبی را آغاز کردیم.

وی به جمعیت بالای کل و بز و پلنگ در آق‌داغ و سایر زیستگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها و تالاب‌ها، نصب سیستم آنلاین پایش آلودگی آب و هوا، ضرورت نصب ایستگاه دوم سنجش هوا در مرکز استان برای اطلاع‌رسانی از شاخص کیفی هوا در فصول مختلف و همچنین انتقال کارگاه‌های مزاحم به خارج از شهر بسیاری امری ضروری است.
این مسئول به موضوع تفکیک زباله از مبدا و ضرورت اطلاع رسانی در این حوزه اشاره کرد و افزود: در کنار این اقدام مهم باید حقابه زیست محیطی رودخانه بالیقلو از سوی شرکت آب منطقه‌ای تامین شود تا با بهسازی که شهرداری انجام می‌دهد زمینه زیباسازی این فضای شهری نیز فراهم آید.
 
به جای انتظار از شهرداری دستگاه‌های دیگر مسئولیت قانونی خود را انجام دهند

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر اردبیل نیز درر این جلسه در سخنانی بیان کرد: جای تعجب است که دستگاه‌های متولی مسئولیت و ماموریت و وظیفه ذاتی خود را به گردن شهرداری می‌اندازند، در حالی که حوزه اختیارات هر نهاد و دستگاهی مشخص است.
علیرضا غریبی اظهار کرد: ما اخیرا با دعوت مسئولان حوزه ورزش به ویژه ورزش فوتبال و همچنین حوزه اجتماعی و فرهنگی شاهد آن بودیم که متولیان این بخش به جای انجام وظیفه و مسئولیت خود این کار را به گردن شهرداری می‌اندازند، در حالی که ما تنها یک دستگاه حمایتی هستیم و در قبال فوتبال، کارهای فرهنگی و زیست محیطی ماموریت متفاوتی را در زمینه تدارک و برگزاری برنامه‌های متعدد در بخش‌های مختلف برعهده داریم.
وی با اظهار تاسف از اظهارات برخی از مسئولان و مدیران اجرایی که وظیفه خود را به اعضای شورا گوشزد می‌کنند، ادامه داد: ما در ورودی شهرمان سیمای نامناسبی از انباشت زباله‌ها را شاهد هستیم که به معنای واقعی دل‌چرکینی و دل‌زدگی برای گردشگران، مسافران و همشهریان به وجود آورده در حالی که معلوم نیست‌ متولی جمع‌آوری زباله در خارج از محدوده شهری چه کسی است؟
عضو شورای شهر اردبیل گفت: در این زمینه باید محیط زیست با نظارت بیشتر به مسئولیت و ماموریت خود به خوبی عمل کند که البته در داخل شهر نیز ما آمادگی داریم به شکل مشترک به کارهای ارزشمندی دست بزنیم تا آسیب‌های زیست محیطی به حداقل برسد.

غریبی مسئولیت محیط زیست و بهداشت را در همراهی شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد یادآور شد و بیان کرد: رفت و آمد شبانه مردم در بسیاری از مناطق این شهر به دلیل وجود سگ‌های ولگرد به مخاطره افتاده و متولیان این حوزه به ویژه محیط زیست و ارگان‌های مرتبط باید در این باب پیشقدم شده و نسبت به حل و فصل آن اقدام کنند.
در این جلسه رئیس شورای شهر اردبیل نیز با قدردانی از تلاش معاونت‌های شهرداری به ویژه حوزه خدمات و ارتباط تنگاتنگ آنها با محیط زیست اظهار کرد: زمانی در این حوزه می‌توانیم موفق عمل کنیم که با دید واقع‌بینانه و با رویکرد توسعه شهری سعی کنیم از تخریب و تهدید محیط زیست به اشکال مختلف جلوگیری کنیم.

علیرضا پوستی خاطرنشان کرد: در بحث توسعه شهری باید به مولفه‌های توسعه پایدار و متوازن و منطقی که مولفه اول آن صیانت از محیط زیست است توجه داشته باشیم تا یک توسعه سالم محیط زیست و تعالی انسان‌های شایسته را شاهد باشیم.
وی افزود: ما در تعامل با محیط زیست و مسئولان بهداشت تلاش می‌کنیم تا ارتقای کیفی را در خدمات‌رسانی به مردم شاهد باشیم که قطعا قدم موثر در این زمینه بهبود کارها و افزایش فرآیندهاست.
رئیس شورای شهر اردبیل بیان کرد: ما در نشست‌های مشترکی که با مدیران دستگاه‌های متعدد انجام می‌دهیم سعی و تلاش می‌کنیم تا با بررسی مسایل و مشکلات مختلف در سطح شهر اردبیل به یک راهکار منطقی دست پیدا کنیم که در این زمینه نتایج به دست آمده نیز در این تعامل مطلوب و مناسب بوده است.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

آبگرم‌ سرعین

تعطیلی آبگرم‌های سرعین تا اطلاع ثانوی

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا, حسن حسن‌پور امروز هفتم اسفند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.