صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / دانشگاه‌های خراسان شمالی فقط ۴ درصد پژوهش محور هستند
دانشگاه‌های خراسان شمالی فقط ۴ درصد پژوهش محور هستند

رئیس پارک علم و فناوری استان عنوان کرد

دانشگاه‌های خراسان شمالی فقط ۴ درصد پژوهش محور هستند

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت: دانشگاه‌های خراسان شمالی 96 درصد آموزشی و فقط چهار درصد پژوهش محورند که این انفعال به نوعی آسیب است.

پژوهش

دکتر علی اصغر پیله ور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از چالش ها در خراسان شمالی این است که دانشگاه ها به حوزه کارآفرینی وارد نمی شوند و خراسان شمالی برنامه راهبردی در حوزه آموزش عالی ندارد.

وی با بیان اینکه علم دانش بنیان در خراسان شمالی بسیار جوان و نوپا است، تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تولیدات خوبی که در این حوزه وجود دارد، هنوز مردم به محصولات دانش بنیان اعتماد کافی ندارند.

دکتر پیله ور ارتباط هدفمند صنعت و دانشگاه ها را عامل شکوفایی حوزه کارآفرینی و حل معضل بیکاری دانست و یادآور شد: هنوز مجتمع های تولیدی و کارخانجات بزرگ این استان به محصولات تولید شده توسط پژوهشگران بنیاد نخبگان استان اعتماد ندارند.

وی اضافه کرد: برای نمونه جوان محصول تولید شده خود را به پتروشیمی می برد و با وجود هزینه های کمتر کالای اختراع شده توسط نخبه، اعتمادی نکرده و محصول دانش بنیان را نمی خرند.

وی خواستار تهیه سند برنامه آمایش علم و فناوری شد و افزود: استانداری خراسان شمالی باید به نهادهای ذیربط تکلیف کند که سند نظام نوآوری تدوین شود.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

خبر خوب برای معلمان و بازنشستگان/ واریزی ۳۷ میلیون تومانی در راه است

به گزارش کسب و کار نیوز، معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۱ از تعیین رتبه خود توسط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.