چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سیاسی / مجلس / ارتباط رئیس‌جمهور با کارگزاران و مجموعه اجرایی، چارچوب ابتدایی خوبی بود

قاسم میرزایی نیکو:

ارتباط رئیس‌جمهور با کارگزاران و مجموعه اجرایی، چارچوب ابتدایی خوبی بود

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: ارتباط رئیس‌جمهور با کارگزاران و مجموعه اجرایی چارچوب ابتدایی خوبی بود که امیدواریم در سطوح مختلف ادامه یابد و ایشان شنونده حرف‌های نمایندهای مردم باشد.

قاسم میرزایی نیکو نماینده دماوند

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور اظهار کرد: رئیس‌جمهور چارچوب ابتدایی خوبی را در ارتباط با کارگزاران و مجموعه اجرایی کشور آغاز کرد. امیدواریم در سطوح مختلف این اقدام گسترش یابد تا شاهد تغییرات باشیم. در جاهایی که خطا صورت گرفته است باید به مردم توضیح داده شود و صداوسیما نیز نقش موثری در بازتاب این مسائل دارد. دو سال است که صداوسیما پمپاژ ناامیدی کرده است اکنون باید اشتباه خود را تصحیح کند و با مجموعه دولت هماهنگ شود.

وی با بیان اینکه “رئیس‌جمهور گفته‌اند امروز باید از کارشناسان و متخصصین جدید استفاده شود”، افزود: این صحبت کاملا صحیح است. نشستی که ایشان امشب با کارگزاران و مدیران نظام داشت باید با احزاب و افرادی دیگر در جامعه اتفاق افتد و باید با دلسوزان نظام چه از جناح چپ و چه از جناح راست دعوت شود تا در این جلسات کارگشا حضور یابند، چراکه می‌تواند این جلسات نقشه راه مشخص و بهتری را برای نظام ترسیم کند.

این نماینده مجلس گفت: بخش اقتصادی و سیاسی بر روی صحبت‌های ایشان حرف دارند و ایشان باید با نمایندگان مردم دیدار کند و سخنان آنها را بشنود. نمایندگان مردم کسانی هستند که مردم آنها را قبول دارند و به عنوان مرجع به حرف آنها گوش می‌دهند. این افراد می‌توانند مشاورین خوبی باشند.

میرزایی نیکو با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور گفتند صرفه‌جویی باید از دولت آغاز شود، بیان کرد: این مساله منحصر به امروز نیست بلکه دولت باید از گذشته این الگو را در پیش می‌گرفت. به قول رئیس‌جمهور امروز دوران تنگنا است و نباید صرفاً شعار داد. باید ابتدا عمل کرد و سپس نتیجه را به گوش مردم رساند. تذکرات ایشان خوب بود اما بهتر است دو ماه آینده نتیجه‌ای ارائه شود که بیانگر این مسائل باشد.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور گفتند وزیر صنعت باید اقلامی را که به وفور وجود دارد به مردم اعلام کند و همچنین رئیس بانک مرکزی نیز باید اقلامی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تعریف شده است به اطلاع مردم برساند، بیان کرد: این کار شفافیت‌سازی است که در بودجه امسال و برنامه پنج ساله ششم پیش‌بینی شده بود اما سیستم اجرایی آن را اجرا نکرده بود. قرار بود سایت درست شود و به مردم اطلاع‌رسانی کند. سایت نیما که در بانک مرکزی ایجاد شده است نشان می‌دهد که افراد چه زمانی درخواست داشته‌اند و از تخلف برای جلو انداختن نوبت پیشگیری می‌کند.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در پایان گفت: شفاف‌سازی باید از مدت‌ها قبل آغاز می‌شد اما هنوز دیر نشده است و باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

افزایش حقوق ۴ گروه شغلی در سال آتی/هزینه آب، برق و گاز مدارس رایگان می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، بهروز محبی نجم‌آبادی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.