صفحه اصلی / اجتماعی / آموزش / لزوم تولید علم برای حل مشکلات

طیبی تاکید کرد:

لزوم تولید علم برای حل مشکلات

رئیس جهاد دانشگاهی تاکید کرد: در مورد ورود فناوری‌ها به داخل کشور باید طوری عمل کنیم که بازار خود را کاملا به آنها واگذار نکنیم، می‌توانیم به صورت مدیریت شده این فناوری‌ها را وارد و آنها را پرورش دهیم، برای مثال امروز در بحث ریلی و حمل و نقل ریلی و آب شیرین کن توانسته‌ایم فناوری را در ایران به مرحله اجرا برسانیم.

نشست خبری دکتر طیبی رییس جهاد دانشگاهی

به گزارش کسب و کار نیوز، حمیدرضا طیبی در دیدار با استاندار اصفهان اظهار کرد: جهاددانشگاهی به مسایل به صورت کاربردی ورود می‌کند و کاربردی بودن را در راس امور خود قرار می‌دهد و به همین منظور ۱۳۲ گروه پژوهشی وجود دارد که فعالیت‌ها را به صورت کاربردی پیش ببرند.

وی ادامه داد: تولید علم برای حل مشکلات در دستور اصلی کار جهاد دانشگاهی قرار دارد و سعی می‌کنیم علم را به فناوری بدل کرده و سپس ایجاد اشتغال و ثروت کنیم.

رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه پروژه‌های جهاد دانشگاهی با نگاه کاربردی پیش خواهد رفت، ادامه داد: در اکثر پروژه‌های عمرانی و پروژه‌هایی نظیر مترو، حفر چاه نفت، نمک زدایی از نفت و … نیز فناوری‌ها با استفاده از سیستم کاربردی شده است.

طیبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یادآور شد: در حوزه اشتغال اولین سازمان اشتغال توسط جهاددانشگاهی ایجاد شده و در ۹ استان فعالیت می‌کند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.